Proiectul RoDrift pentru 2020: “Ne dorim să ne implicăm mai mult în partea social educativă a acestui fenomen”

13.12.2019 | 18:15
Proiectul RoDrift pentru 2020 Ne dorim sa ne implicam mai mult in partea social educativa a acestui fenomen
ADVERTISEMENT

Driftul a devenit un adevărat fenomen în ultimii ani, reușind la etapa finală din 2019, de la București, să strângă peste 15.000 de spectatori la Arena Națională. Organizatorii Campionatului Național de Drift au anunțat planurile pentru sezonul următor, dar și proiectele social-educative pe care vor să le implementeze în cadrul etapelor.

RoDrift, clubul promotor al acestei discipline sportive în România, vrea să pună în scenă un total de 5 runde pentru ediția 2020, urmând să continue colaborarea cu omologii din Ungaria. Două etape comune vor avea loc chiar în țara vecină, pe circuitul Mariapocs (9-10 mai și 21-22 august), o tradiție deja în ultimii trei ani.

ADVERTISEMENT

De asemenea, pe lângă etapele pe traseu montan de pe Transalpina (12-13 septembrie) și TransRarău (11-12 iulie), două dintre cele mai frumoase șosele ale României, cel mai așteptat eveniment va fi și de această dată cel de la București. În sezonul viitor, runda din Capitală va deschide sezonul, fiind programată pentru 25-26 aprilie.

“Mai pregătim și două surprize foarte mari pentru fanii acestui sport frumos, dar care nu vor fi incluse în ceea ce privește calendarul competițional. Vor fi evenimente de sine stătătoare pe care vrem să le transformăm într-o tradiție”, a spus Denis Manea, promotorul RoDrift.

ADVERTISEMENT

Deja șase noi piloți au obținut licența pentru sezonul 2020. “Vrem să atragem cât mai mulți tineri în zona sigură a motorsportului. De aceea am înființat Academia de Drift. Prin acest proiect, vrem să le oferim tinerilor o perspectivă reală și corectă asupra fenomenului. Strada nu e un loc pentru distracții și adrenalină, de aceea ne dorim să îi aducem pe un circuit securizat, acolo unde totul se desfășoară în condiții de siguranță optime”, a mai afirmat acesta.

Pe lângă proiectele de educare a publicului privind siguranța în trafic, RoDrift s-a implicat și în promovarea privind reducerea, reutilizarea și reciclarea deșeurilor. La etapa de la București, de exemplu, s-au reciclat peste 2.000 de doze de aluminiu și sticle de plastic folosite de spectatori.

ADVERTISEMENT

De asemenea, cei peste 500 de parapeți, fiecare având 525 de kilograme, creați special pentru etapa montană de pe Transalpina au fost creați chiar din beton și sticlă reciclată, un brevet al companiei românești New NCR Reciclare.

Practic, sticla care ar fi trebuit să ajungă la gropile de gunoi, unde ar fi rămas pentru totdeauna, este reciclată și printr-un amestec cu beton, se transformă în aceste blocuri cu alveole, extrem de utile pe traseurile periculoase. De altfel, aceste blocuri speciale, aduse special pentru etapa din acest an, sunt în continuare în Pasul Urdele, ajutând în continuare la evitarea unor accidente pe cel mai înalt punct rutier al României.

ADVERTISEMENT

Un alt proiect inedit pe care vor să îl lanseze cei de la RoDrift este crearea unei mașini de drift exclusiv electrice. “Ne-am dori ca în viitorul apropiat să vedem pe traseul de concurs și un astfel de automobil. E posibil să fie mai repede decât ne așteptăm”, a conchis Denis Manea.

ADVERTISEMENT