CEC Bank face anunțul momentului pentru clienții săi. Dacă ai cont și card la această bancă, este bine să ții cont de aceste lucruri esențiale. Doar așa eviți situația în a rămâne fără bani în contul tău.
CEC Bank a emis un avertisment pentru clienții săi. Este vorba despre fraudele online de tip phishing, care au prins contur în ultimul an. Reprezentanții băncii spun că victimele ajung să fie păcălite foarte ușor.
Acestea primesc anumite mesaje, e-mailuri, sau SMS-uri, ori apeluri telefonice. Atacatorii se dau drept angajați ai băncii, sau intermediari ai anumitor instituții celebre și cer date personale. Scopul este însă obținerea unor sume de bani în mod ilegal.
În acest sens, CEC Bank îi avertizează pe clienții săi care au cont sau card deschis la unitatea bancară să nu dea curs mesajelor suspecte de acest tip. Totodată, banca vine și cu niște recomandări importante.
„Frauda online sau actul de tip phishing este o modalitate de păcălire a victimelor cu scopul de confirmare/colectare de date sau de a obține bani ilegal.
Este important să fii vigilent deoarece poți primi aceste mesaje prin diverse canale, de la e-mail, SMS, rețele sociale, apeluri telefonice de la persoane care pretind a fi angajați ai băncii sau intermediari din partea băncii sau a altor instituții renumite etc.
Nu da curs mesajelor suspecte, indiferent de forma sub care le primești. Vezi mai jos detalii la care să fii atent pentru a te feri de capcane. Îți reamintim că banca nu te va contacta niciodată pentru a-ți cere să confirmi useri și parole. În schimb, îți vom cere date personale pentru a-ți confirma identitatea atunci când ne contactezi tu”, arată CEC Bank pe site-ul oficial.
În ceea ce privește sfaturile venite din partea băncii, sursa citată le recomandă clienților să verifice în primul rând expeditorul. În cazul e-mailurilor primite, există posiblitatea ca adresa doar să fie asemănătoare la prima vedere cu cea oficială.
O altă recomandare e legată de conținut. Clienții trebuie să fie atenți la greșelile de redactare din textul pe care îl primesc. Totodată, este important ca nimeni să nu acceseze link-uri ori atașamente suspecte primite pe e-mail.
Iar pentru că atacatorii vor datele personale, este esențial ca niciun client CEC Bank să nu le ofere. Același lucru este valabil și în cazul datelor pe de pe card. Nu trebuie să fie oferite niciodată număr card, CVV, PIN, useri și parole.
De asemenea, în cazul în care apar niște tranzacții cu cardul care nu au fost inițiate de către client, acestea nu trebuie să fie confirmate. Totodată, CEC Bank le mai recomandă clienților să semnaleze orice tip de mesaj suspect, în cazul în care îl primesc.