News

Câți bani plătește IGSU pentru perfecționarea șoferilor! Cursuri defensive de 8 ore pe zi cu pauză de cafea și servirea prânzului incluse

Câți bani plătește IGSU pentru perfecționarea șoferilor! Cursuri defensive de 8 ore pe zi cu pauză de cafea și servirea prânzului incluse în banii pe care inspectoratul vrea să-i plătească
13.01.2022 | 08:01
Cati bani plateste IGSU pentru perfectionarea soferilor Cursuri defensive de 8 ore pe zi cu pauza de cafea si servirea pranzului incluse
Câți bani plătește IGSU pentru perfecționarea șoferilor de la intervenţie! Sursa foto - colaj Fanatik
ADVERTISEMENT

Inspectoratul General pentru Situații de Urgență este gata să plătească o avere pentru ca șoferii de pe ambulanțe sau de pe mașinile de descarcerare și pompieri să învețe să conducă defensiv.

Concret, conducătorii auto angajați în Inspectorat trebuie să deprindă abilități de a manevra în condiții de siguranță autovehiculele cu regim special, adică cele cu girofar, care prezintă particularități cu privire la situațiile limită.

ADVERTISEMENT

Câți bani plătește IGSU pentru perfecționarea conducătorilor auto!

De asemenea, șoferii sunt nevoiți să acumuleze cunoștințe necesare în ceea ce privește comportamentul autospecialelor de intervenție pe suprafețe cu diferite aderențe.

Concret, vor fi organizate sesiuni de instruire în vederea perfecționării abilităților în domeniul conducerii auto defensive. La activitate vor participa persoane din cadrul unităților subordonate IGSU care încadrează autospecialele de stingere cu apă și spumă/ descarcerare, autospecialele SMURD și/sau a serviciilor de ambulanță, după caz.

ADVERTISEMENT

Fiecare sesiune va avea o durată de două zile a câte 8 ore/zi (inclusiv pauza de cafea și servire masă), cu prezența a 25 de participanți/sesiune.

Nu mai puțin de 12.605.042 lei sunt gata să plătească cei de la IGSU pentru aceste lecții. În mod evident, anunțul fiind postat pe platforma publică de licitații, câștigă cel care vine cu oferta cea mai ieftină și atractivă.

ADVERTISEMENT

Ce învață șoferii de la IGSU la ședințele de condus defensiv

Partea teoretică, va avea între 1,5 ore/ zi – 3 ore/ sesiune din care 0,5 oră / zi vor fi alocate la sfârșitul fiecărei zile pentru concluzii și întrebari.

Șoferii vor avea parte de prezentarea unor statistici referitoare la principalele cauze de producere a accidentelor rutiere în vederea conștientizării personalului din cadrul unităților subordonate IGSU și/sau a serviciilor de ambulanță, după caz, cu privire la riscurile aferente.

ADVERTISEMENT

De asemenea vor învăța noțiuni despre deplasare, aderență, dar și despre inertie și tehnici de control al derapajului.

Instructorii le vor prezenta sistemele de siguranță, tehnicile de conducere defensivă și regulile de deplasare în regim de intervenție. Șoferii vor studia și noțiuni despre atitudinea, comportamentul pe care trebuie să-l aibă un conducător auto de autospecială cu regim prioritar de circulație, dar și despre conducerea autovehiculelor pe teren accidentat și factori care influențează starea fizică și psihică a conducătorului auto.

Ce se întâmplă la partea practică a cursurilor

Dacă ne raportăm la partea practică indoor, atunci trebuie să știți că aceasta va consta în pregătire de 5,5 ore pe zi. Outdoor se ajunge și până la 11 ore pe sesiune.

Vor avea loc simularea comportamentului conducătorului auto în diferite condiții de trafic, simularea controlului mașinilor în derapaj, precum și simularea comportamentului mașinilor speciale de intervenție pe suprafețe cu diferite aderențe, începând cu aderența foarte bună (asfalt uscat), până la condiții de trafic cu aderență foarte mică, de genul gheață, polei sau soluții tehnice echivalente pentru producerea acelorași efecte.

De asemenea, șoferii IGSU vor conduce mașini pe teren accidentat și vor simula unele situații specifice accidentelor rutiere în vederea conștientizării echipelor de intervenție cu privire la riscurile aferente, dar și pentru identificarea soluțiilor corecte de gestionare a autovehiculului în vederea evacuării în siguranță a victimelor accidentelor rutiere.

Cum arată pauza de masă a șoferilor în timpul cursurilor

Interesant este că șoferii de la IGSU vor avea și o pauză de cafea în timpul cursurilor. Aceasta se va asigura chiar din prima zi de lucru, pe durata sesiunilor de instruire, având o durată de aproximativ 15 de minute.

Aceștia vor primi, în mod evident, o cafea, dar prin contract și zahăr, lapte, bețișor de amestecat și șervețel.

Masa de prânz va fi servită zilnic, în jurul orei 13 și preparatele vor fi reprezentate de un meniu prestabilit. Locul în care se serveşte prânzul va fi amenajat cu mese și scaune. Toți participanții vor lua masa simultan.

Vor fi puse la dispoziție consumabile, în cantitatea necesară, respectiv șervețele de unică folosință. Mâncarea și băutura vor fi servite din recipiente de ceramică/sticlă și cu tacâmuri de inox.

Meniul mesei de prânz va cuprinde apă minerală / plată, sucuri naturale, salate diverse, supe/creme/ciorbe, fel de baza – preparat cald, garnituri pentru felul de bază, pâine diverse sortimente (albă, neagră, integrală), dar și un desert.

Este obligatoriu ca toate serviciile solicitate de autoritatea contractantă (asigurare spatiu/sală și echipamente pentru desfășurarea sesiunilor de instruire teoretică și asigurarea serviciilor de restaurant/catering (masa de prânz, respectiv a pauzelor de cafea oferite participanților) să fie prestate în incinta proprie a instituției/centrului specializat, cu respectarea normelor în vigoare emise de autorități referitoare la prevenirea răspândirii virusului SARS-COV-2.

IGSU, cerințe speciale pentru ofertant

Pentru simulatoarele outdoor, ofertanții trebuie să asigure pistă/circuit pentru simularea controlului mașinilor în derapaj, pentru simularea comportamentului mașinilor speciale de intervenție pe suprafețe cu diferite aderențe.

De asemenea, ofertantul trebuie să dispună de circuite / piste care să permită rularea în condiții optime a autovehiculelor cu masă maximă tehnică admisibila cuprinsă între 3.200 kg și 34.000 kg.

Nu în ultimul rând, ofertantul trebuie să pună la dispoziție circuite / piste care să permită rularea autovehiculelor pe diferite suprafețe (asfalt,nisip, pietriș, macadam).

ADVERTISEMENT