ADVERTISEMENT
News

Cum ești influențat fără să-ți dai seama când îți cauți jumătatea pe internet

Autor: George Stanciu | 27.04.2021 | 16:40
Cum ești influențat fără să-ți dai seama când îți cauți jumătatea pe internet
Cum ești influențat fără să-ți dai seama când îți cauți jumătatea pe internet. Sursa foto: colaj Fanatik.

Un studiu recent arată că sistemele din spatele aplicațiilor de dating ar putea influența utilizatorii să ”placă” anumiți posibili parteneri.

ADVERTISEMENT

Cercetătorii din Spania, de la Universitatea Deusto din Bilbao, au dorit să afle ce influențează utilizatorii, astfel că au prezentat unui grup de test o serie de personaje fictive.

Unele dintre personaje erau promovate ca fiind foarte compatibile, în timp ce altele erau favorizate mult mai subtil – fotografiile lor apăreau mai des.

Cercetătorii au remarcat, astfel, că participanții erau mai predispuși să aleagă profiluri care apăreau mai des decât pe cele etichetate ca ”ideale.”

ADVERTISEMENT

Eficiența algoritmilor de recomandare rămâne, încă, o necunoscută

”Suntem îngrijorați de faptul că toată lumea folosește algoritmi de recomandare, însă nu există informații cu privire la eficiența acestor algoritmi”, a declarat Helena Matute, psiholog la Universitatea Deusto.

Matute, alături de colega Ujue Agudo, au creat un test de personalitate fictiv pe care l-au prezentat unui grup de subiecți.

Ulterior, au prezentat subiecților fotografii de pe profiluri de dating fictive și le-au cerut acestora să indice pe cine ar dori să contacteze.

ADVERTISEMENT

Deși toți participanții primeau aceleași rezultate la testul fictiv, indiferent de răspunsuri, unele profiluri erau prezentate explicit ca având o compatibilitate de 90% cu aceștia.

Alte profiluri, însă, au fost promovate discret, apărând mai des în lista de alegeri. Nominalizarea unui potențial partener ca fiind foarte compatibil are o mică influență asupra alegerilor, însă când anumite fotografii au fost afișate mai des, subiecții au fost mult mai predispuși să aleagă acești potențiali parteneri.

ADVERTISEMENT

Cele două colaboratoare la acest studiu sunt de părere că mai este nevoie de noi studii cu privire la influența algoritmilor asupra deciziilor noastre. De asemenea, e nevoie și de discuții mai ample în ceea ce privește etica în domeniul inteligenței artificiale.

La acest studiu au luat parte 218 persoane, fiind o proporție egală de femei și bărbați. Atât participanții, cât și profilurile fictive erau caucaziene, cu vârste cuprinse între 30 și 50 de ani, arată dailymail.co.uk.

ADVERTISEMENT
CITEȘTE mai multe articole interesante din categoriile NEWS, SPORT sau LIFE
ADVERTISEMENT
A apărut revista SuperEuro
  • SuperEuro, cea mai tare revistă glossy dedicată Euro 2020
  • SUPEREURO: 164 de pagini premium, la doar 10 lei!