News

Cum vor învăța elevii de la liceul Gheorghe Lazăr, prima unitate care implementează proiectul pilot „România Educată”. La ce materii vor studia strict online

Cum vor învăța elevii de la liceul Gheorghe Lazăr, prima unitate care implementează proiectul pilot „România Educată” și ce diferențe vor exista față de celelalte unități școlare
13.09.2021 | 18:05
Cum vor învăța elevii de la liceul Gheorghe Lazăr, prima unitate care implementează proiectul pilot „România Educată”. La ce materii vor studia strict online
Elevii de la Colegiul Gheorghe Lazăr testează programul pilot România Educată. Sursa foto - colaj Fanatik
ADVERTISEMENT

Elevii de la liceul Gheorghe Lazăr din București vor fi primii care vor testa noul proiect pilot. În funcție de ei și de felul în care aceștia vor aborda și înțelege totul, noua programă ar urma să treacă apoi și la alte unități de învățământ. Vorbim de câteva zeci de școli care ar putea prelua în scurt timp programul „România Educată”.

Atenție! Nu toți elevii de la Gheorghe Lazăr fac parte din debutul programului. Discutăm strict despre cei aflați în ultimul an, cei care tocmai au început clasa a XII-a a colegiului.

ADVERTISEMENT

Cum vor învăța elevii de la colegiul Gheorghe Lazăr, prima unitate care implementează proiectul pilot „România Educată”

Toate clasele a XII-a vor intra în acest program pilot, aprobat de Ministerul Educației, prin care profesorii vor preda întreaga materie din programă în primul semestru.

Interesant este acest semestru va fi unul mai lung, ceea ce îl face diferit față de structura oficială a anului școlar. De altfel, FANATIK a anunțat că noul an, 2021 – 2022, va avea coordonate schimbate, unele în care primul semestru va cuprinde numai 14 săptămâni.

ADVERTISEMENT

De asemenea, toate disciplinele la care elevii nu dau examen de Bacalaureat vor fi făcute în regim online. La restul, prezența fizică este obligatorie.

Mai exact, pentru clasele a XII-a din liceul Gheorghe Lazăr, semestrul I va avea 20 de săptămâni, iar al doilea 14. Adică exact invers față de toți ceilalți.

Cum vor studia elevii în programul pilot „România Educată”

Potrivit edupedu.ro, elevii vor face, în semestrul al II-lea, doar pregătire la materiile de bacalaureat. Nimic altceva. Cele 14 săptămâni sunt rezervate strict examenului maturității.

ADVERTISEMENT

Mai mult decât atât, elevii de la Lazăr vor avea discipline/cursuri/module opționale din care vor putea alege pe cele favorite.

Nu se termină aici modificările – orele preferate ar putea fi predate de profesori care nu sunt angajați ai școlii, ci ajunși printr-o asociației a foștilor absolvenți.

Pe lângă președintele Klaus Iohannis și premierul Florin Cîţu a ținut să salute modificările de la colegiul Gheorghe Lazăr.

ADVERTISEMENT

Cum văd autoritățile schimbările de la liceul Lazăr

Șeful Executivului a participat la deschiderea noului an şcolar la Colegiul Naţional Gheorghe Lazăr din Bucureşti și a transmis că este bine ca şcoala să înceapă în format fizic. ”Depinde doar de noi să rămânem aşa tot anul”, a transmis premierul.

”Ce bine e să ne întâlnim aici în format fizic, depinde doar de noi să rămânem aşa tot anul. Am încredere că veţi face tot ce ţine de voi să rămânem în format fizic anul acesta, din partea mea aţi văzut că este scenariul meu de bază”, a mai spus Florin Cîţu.

”Mă bucur să marchez deschiderea anului şcolar 2021/2022 la Colegiul Naţional Gheorghe Lazăr din Bucureşti. Sunt sigur că vă întrebaţi de ce am ales să fiu prezent astăzi la acest liceu şi nu la altul.

ADVERTISEMENT

Dincolo de performanţele cunoscute ale elevilor, liceul vostru este primul din Capitală care îşi asumă începând de azi startul unor reforme profunde. Este extraordinar că alegeţi să implementaţi un program pilot care înseamnă un model curricular de secol XXI, un program pilot bazat pe coordonatele definite în proiectul România Educată.

Mai concret, ce înseamnă acest lucru. Un proces de predare, învăţare, evaluare, mai apropiat de cerinţele şi exigenţele unei învăţământ modern, centrat în mod real pe elev”, a adăugat premierul.

„Un factor cheie pentru a transforma o şcoală într-o adevărară comunitate educaţională îl reprezintă şi modul în care aceasta investeşte în formarea şi motivarea profesorilor săi.

Investiţia în cariera didactică este, de altfel, un pilon important în proiectul România educată. Nu este corect să cerem cadrelor didactice să se adapteze la o lume în continuă schimbare fără a le ajuta să se pregătească în acest sens. Formarea iniţială într-o ,lume aflată într-o rapidă schimbare este insuficientă”, a spus și Klaus Iohannis.

Şase şcoli-pilot vor funcţiona după principiile Programului ”România Educată”

Ministerul Educaţiei a anunțat că şase şcoli-pilot vor funcţiona după principiile Programului ”România Educată”. Astfel, în cele şase unități, elevii şi profesorii vor avea parte de un proces de predare-învăţare-evaluare mai apropiat de dorinţele şi nevoile fiecărei comunităţi şi mai apropiat de cerinţele şi exigenţele unui învăţământ modern, de secol XXI, centrat în mod real pe elev.

”Componenta cea mai importantă pe care o avem în vedere în cadrul pilotărilor este transformarea curriculară, adică modele curriculare şi planuri cadru care să fie adaptate de către şcoli în funcţie de nevoile comunităţii şi de resursele umane şi materiale existente, care să permită proiectarea pe arii de învăţare, nu pe discipline, şi să se concentreze în mod real pe dezvoltarea unor competenţe relevante, dar cu respectarea strictă a obiectivelor curriculare specifice fiecărui ciclu şi a competenţelor din profilurile de formare ale absolventului”, a arătat și Ministerul Educaţiei.

Se vor pilota modele de predare-învăţare în sistem blended learning, cu predare alternativă cu prezenţă fizică şi online, la intervale periodice, şi modele noi de evaluare narativă, în locul celei bazate pe calificative, care să reducă presiunea evaluării asupra elevilor, în special în ciclul primar.

De asemenea, se va pilota înlocuirea tezelor semestriale cu un portofoliu semestrial al elevului, construit pe baza unor criterii clare de evaluare prezentate fiecărui elev la începutul semestrului, acţiune prin care se urmăreşte evaluarea reală a progresului pe durata unui semestru, pornind de la competenţe evaluate iniţial şi la final.

La nivel liceal, se va pilota reorganizarea materiei din trunchiul comun la clasa a XII-a astfel încât, în semestrul al doilea, să permită elevilor să se concentreze pe materiile care sunt de interes pentru examenele de bacalaureat şi de admitere la facultate, facilitând astfel dreptul elevului de a alege anumite discipline, drept ce poate fi extins ulterior la nivelul întregului ciclu liceal.

”Toate iniţiativele de pilotare aprobate au venit din partea unor unităţi de învăţământ preuniversitar de stat şi particular, care ştiu cel mai bine care sunt necesităţile şi modalităţile prin care să ofere cele mai bune servicii educaţionale comunităţilor lor.

Au fost trimise iniţial 20 de astfel de propuneri, din care cinci nu au finalizat procedura de depunere a documentaţiei, iar din cele rămase unele au propus măsuri care nu necesitau derogări de la reglementările în vigoare sau nu aveau în vedere aspecte care să vizeze modernizarea educaţiei în România”, a mai transmis ministerul.

CITEȘTE mai multe articole interesante din categoriile NEWS, SPORT sau LIFE
A apărut noua revistă Taifasuri
  • Câștigă ACUM o Dacia Logan, 2.000 de euro și multe alte premii!
  • Nr. 849. 32 pagini. Doar 5 lei!
A apărut noua revistă Taifasuri