Fotbal international

Dezvăluire cutremurătoare despre moartea lui Emiliano Sala. Pilotul nu știa să zboare cu instrumente de ghidaj!

25.02.2019 | 11:20
Emiliano Sala și pilotul David Ibbotson în zborul morții, care i-a dus pe fundul Canalului Mânecii

O dezvăluire cutremurătoare vine din Argentina, în urma continuării investigațiilor privind tragica dispariție a fostului fotbalist Emiliano Sala în seara zilei de 21 ianuarie, în timp ce se îndrepta de la Nantes spre Cardiff. Este genul de informație care aruncă o imensă parte din responsabilitatea unei tragedii care ar fi putut lesne fi evitatăși asupra celui care i-a dat undă verde pilotului David Ibbotson să efectueze acel zbor. Și acela este fie proprietarul avionului Piper Malibu, David Henderson, fie agentul Willie McKay, care a perfectat transportul lui Sala din Franța în Marea Britanie.

Oricum, acest lucru are acum mai puțină importanță. Ceea ce contează pentru totdeauna este că un om, nu neapărat că era fotbalist și că a costat 20 de milioane de euro, a murit ca urmare a faptului că a fost lăsat să urce într-un avion cu un singur motor și pilotat de un individ care nu avea licența pentru acest gen de curse și care era foarte slab pregătit pentru zboruri în condiții de vreme potrivnică.

Cele două erori comise de David Ibbotson

După ultimele investigații, pilotul David Ibbotson, ar fi comis două erori. Una minoră, fără nici o consecință asupra vieții lui Sala și a propriei vieți, iar o alta absolut inaaceptabilă, care sună ca o condamnare la moarte, pentru că nu ai voie să fii atât de inconștient ca pentru o sumă de bani consistentă să îți asumi lucruri pe care știi că nu le poți duce cu bine la capăt în situații speciale.

Emiliano Sala. Documentul care arată cum s-a greșit numărul avionului de către David Ibbotson
Emiliano Sala. Documentul care arată cum s-a greșit numărul avionului de către David Ibbotson

Prima eroare descoperită, care nu a influențat evenimentele, a fost că David Ibbotson a confundat numărul de înregistrare al avionului. În loc de N264DB a trecut în documente, după cum se poate vedea în fotografie,  N246DB. Este o eroare minoră, fără consecințe, însă nici ea firească pentru cineva care se așează la manșa unui avion.

Corpul pilotului britanic nu a fost încă găsit

A doua eroare are șanse mari să devină și principala cauză a tragediei, dincolo de problemele cu gheața depusă pe fuselaj și pe aripi. Vremea era clar potrivnică și pe astfel de vreme nu se zboară decât executând un zbor care în termeni tehnici este numit zbor cu instrumente de ghidaj la bord (IFR). Însă britanicul nu știa să folosească aceste instrumente și a anunțat că va zbura după sistemul VFR, adică folosindu-se doar de contactul vizual, ceea ce înseamnă că te ghidezi numai după ceea ce vezi pe geam!

Era imposibil să pleci la drum în astfel de condiții, doar privind pe geam, când afară erau nori foarte denși și sus cu atât mai grea vizibilitatea, dar David Ibbotson a luat această decizie și rezultatele ei sunt acum atât moartea lui Sala cât și propria moarte, corpul pilotului nefiind nici până la această oră depistat în apele Canalului Mânecii.