News

Invenția unui student român poate salva viața motocicliștilor pe șosea. Cum funcționează sistemul lui Andrei Popa

Invenția unui student la Facultatea de Inginerie din Galați poate salva viețile motociliștilor pe șosea, potrivit inginerilor. Sistemul gândit de Andrei Popa este o noutate în domeniu.
18.07.2022 | 07:53
Inventia unui student roman poate salva viata motociclistilor pe sosea Cum functioneaza sistemul lui Andrei Popa
Invenția unui student român poate salva viețile motociliștilor. Foto: Adevărul
ADVERTISEMENT

Andrei Popa e studentul care a creat un algoritm care poate identifica bicicliștii și motocicliștii care se apropie prea mult de un autoturism. Șoferii vor fi atenționați sonor și vizual pentru a-i evita, dacă aceștia ar ajunge în unghiul mort al mașini, potrivit Adevărul.

Invenția unui student român poate salva viețile motociliștilor

Studentul în vârstă de 22 de ani a gândit un sistem format dintr-o cameră de luat vederi montată în spatele autoturismului. Sistemul identifică doar bicicliștii și motociliștii, pentru a evita accidentele în care aceștia sunt implicați.

ADVERTISEMENT

”Un calculator este instalat la bordul maşinii, iar camera de luat vederi trimite date computerului, iar când un biciclist sau motociclist se apropie de maşină, şoferul este anunţat atât acustic, cât şi vizual despre acest lucru”, și-a prezentat bărbatul invenția.

Cu ajutorul algoritmului creat de Andrei, șoferii pot afla atunci când un biciclist sau motociclist se apropie la o distanță între cinci și zece metri de mașină.

ADVERTISEMENT

Multe accidente grave se produc tocmai pentru că motociliștii sau bicicliștii apar din partea dreaptă a mașinii și nu pot fi văzuți de șoferul care vrea să vireze.

Potrivit unor studii invocate de Andrei, multe astfel de accidente se produc după plecarea de la semafor. Bicicliștii sau motociliștii pleacă mai repede, iar șoferii care vor să vireze la dreapta riscă să-i acroșeze, dacă aceștia intră în unghiul mort au mașinii.

ADVERTISEMENT

”Am testat în curtea facultăţii eficienţa dispozitivului, în condiţii de siguranţă, dar este doar un prim pas. Este nevoie acum de un test profesionist, care să asigure securitatea celor care participă la testarea în condiţii de trafic real”, a explicat doctorul inginer Florin Marin Bogdan, şef de lucrări la Facultatea de Inginerie din Galaţi şi coordonatorul Cercului Ştiinţific de Informatică Aplicată în Ingineria Materialelor.

Mașinile moderne au deja instalat un sistem numit ADAS (Advanced Driver Assistance System), care în mare îi asigură pe șoferi de existența unor situații periculoase în trafic, însă nu există un sistem care să avertizeze șoferii de apropierea periculoasă a motociliștilor sau bicicliștilor, conform sursei citate.

ADVERTISEMENT

Studentul are planuri mari cu invenția sa, pe care vrea să o înregistreze la OSIM, după care să obțină omologarea acesteia la RAR. Prețul unui astfel de sistem nu ar trebui să depășească câteva sute de euro, mai ales că poate fi integrat ușor în sistemul computerizat al mașinii.

Andrei este angajat de doi ani pe postul de electrician la departamentul IT al Liberty Galați, însă nu știe cu siguranță ce carieră vrea să urmeze. Cu toate acestea, tânărul cochetează cu variantele programare, simulare computerizată, securitate informatică sau inteligență artificială.

Momentan vreau să fur din fiecare ramură a IT-ului şi să văd pe ce zonă mă pliez cel mai bine”, a declarat studentul, conform sursei citate.

ADVERTISEMENT