NASA a lansat un Video în care prezintă toate planetele descoperite până azi

15.07.2019 | 14:41
NASA a lansat un Video in care prezinta toate planetele descoperite pana azi
NASA a dat publicității un video cu toate planetele descoperite până acum. Sursa foto: stirileprotv.ro

Administrația Națională Aeronautică și Spațială (NASA) a dat publicității un clip video de-a dreptul impresionant, în care, prin intermediul unei hărți imense, sunt prezentate cele 4000 de planete descoperite până în momentul de față. În doar câteva ore de la publicare, imaginile au făcut înconjurul lumii, devenind virale pe rețelele de socializare.

NASA a dezvăluit un clip ce cuprinde toate planetele descoperite

Chiar dacă prima descoperire datează încă din 1992, au trebuit să treacă ani buni pentru ca agenția spațială americană să întocmească un catalog al corpurilor cerești aflate în afara sistemului nostru solar. Mai concret, acum avem în sfârșit acces la harta ce cuprinde așa-numitele „exoplanete” care gravitează în jurul sistemului nostru solar.

Toate aceste descoperiri au devenit grație noilor inovații tehnologice create de oamenii de știință, cea mai importantă fiind telescopul Kepler, datorită căruia numărul planetelor detectate a crescut exponențial în ultimii ani. De altfel, în iunie 2019 a fost confirmată descoperirea cu numărul 4.000, ceea ce ne demostrează cu vârf și îndesat că nu suntem tocmai singuri în Univers. În clipul video postat de cei de la NASA sunt prezentate inclusiv momentele din noapte în care planetele au fost reperate cu ajutorul excelentului telescop.

NASA a descoperit o nouă gaură neagră

Pe lângă toate aceste planete descoperite de-a lungul anilor, cercetările efectuate de NASA au indicat prezența unei găuri negre de mari dimensiuni, aflate chiar în miezul galaxiei  NGC 3147. Aceasta a fost detectată cu ajutorul telescopului Huble, iar de remarcat este faptul că ea nu ar trebui să existe, mai ales dacă ne raportăm la teoriile cele mai recente privind Universul.

În plus, a reușit să îi pună în dificultate pe astronomi, pentru că este înconjurată de un disc de acumulare plin cu reziduuri și gaze, situație total anormală, după cum susțin oamenii de știință ai agenției spațiale americane.

Nu am mai văzut niciodată efectele relativităţii generale şi speciale cu această claritate ca la acestă gaură neagră ”, a declarat Marco Chiaberge, membru al echipei care a realizat respectivul studiu. „Este același tip de disc pe care-l vedem în obiecte ce sunt de 1000 sau chiar de 10.000 de ori mai luminoase. Predicțiile modelelor curente pentru dinamica gazelor în galaxiile active au eșuat” , a mai spus acesta.

Toate aceste clipuri prezentate de NASA reprezintă una dintre modalitățile prin care oamenii de știință încearcă să se apropie de publicul larg și, judecând după reacțiile pe care imaginile le-au stârnit, mai ales pe rețelele de socializare, putem spune că scopul a fost atins.