ADVERTISEMENT
News

Perioada de schimbare a furnizorului de energie electrică, prelungită de ANRE. Noul termen pentru consumatori

Autor: Adrian Baciu | 15.01.2021 | 19:59
Perioada de schimbare a furnizorului de energie electrică, prelungită de ANRE. Noul termen pentru consumatori
Perioada de schimbare a furnizorului de energie electrică, prelungită de ANRE. Noul termen pentru consumatori. Sursa foto: revicon.ro

ANRE vine cu vești bune pentru cetățeni. Conform unor reglementări de ultim moment, perioada de schimbare a furnizorului de energie electrică a fost prelungită.

ADVERTISEMENT

Astfel, consumatorii de energie electrică vor avea timp tot anul să îşi schimbe furnizorul, a decis Autoritatea Naţională de Reglementare în Energie (ANRE), printr-un ordin.

Românii care iau o decizie până la 30 iunie vor beneficia şi de o regularizare. Această schimbare vine după ce zeci de români s-au înghesuit la sediile companiilor pentru a-şi schimba contractul, în contextul liberalizării pieţei.

Termenul de schimbare a furnizorului de energie electrică, prelungit de ANRE

La finalul acestei săptămâni, ANRE a publicat un proiect de ordin prin care clienții furnizorilor mari – Enel, E.On, CEZ și Electrica, au la dispoziție tot timpul anului 2021 pentru a alege o ofertă concurențială de la acești furnizori, cu posibilitatea de a nu plăti costuri suplimentare, în final.

ADVERTISEMENT

”Această perioadă prelungită oferă clienţilor posibilitatea de a accesa sursele de informare, în vederea analizării mecanismelor pieţei concurenţiale, identificării modalităţilor concrete de simplificare a procesului de contractare şi informării cu privire la ofertele furnizorilor de energie electrică, astfel încât să poată decide cu privire la oferta cea mai potrivită nevoilor proprii”, arată ANRE, conform Adevărul.

Prin această decizie, cei care reglementează încearcă să forțeze liberalizarea, mizând pe faptul că oamenii care nu au ales încă o ofertă concurențială o vor face atunci când, lună de lună, vor vedea diferența între oferta concurențială a furnizorului (preț mai mic) și serviciul universal la care au rămas pentru că nu au făcut nicio alegere (preț mai mare).

Furnizorii sunt cei care vor plăti pentru trimiterea, vreme de 11 luni de acum încolo, în fiecare lună, a acestor informări (prin poștă și electronic) cu cea mai bună ofertă concurențială, pentru clienții care sunt în serviciu universal pentru că nu au făcut nicio alegere.

ADVERTISEMENT

Regularizare pentru clienții care aleg o ofertă până la 30 iunie

Potrivit ANRE, dacă cetățenii se decid și iau o decizie până la 30 iunie, ei vor beneficia şi de o regularizare. Furnizorii de ultimă instanţă vor avea posibilitatea de a aplica clienţilor o reducere comercială care să acopere diferenţa dintre preţul din oferta de serviciu universal aplicabilă în primul semestru al anului 2021 şi preţul din oferta concurenţială transmisă.

”În scopul asigurării protecţiei consumatorilor şi în vederea asigurării unor mecanisme nediscriminatorii, se oferă în aceeaşi perioadă, oricărui furnizor care încheie cu clienţii contracte concurenţiale, posibilitatea să acorde acestora o reducere care să permită recuperarea diferenţei faţă de preţul din oferta de serviciu universal începând cu data de 1 ianuarie 2021 şi până la data încheierii contractului concurenţial”, mai arată ANRE.

ADVERTISEMENT
CITEȘTE mai multe articole interesante din categoriile NEWS, SPORT sau LIFE
ADVERTISEMENT
A apărut noua revistă Taifasuri
  • Câștigă ACUM o Dacia Logan, 2.000 de euro și multe alte premii!
  • Nr. 837: 32 pagini + CD. Doar 10 lei!