Raluca Turcan anunță modificări la contractul individual de muncă. O nouă obligație a angajatorului

Adrian Ilie   
în HotNews
14/04/2021, 09:38
Raluca Turcan anunță modificări la contractul individual de muncă. O nouă obligație a angajatorului
Raluca Turcan anunță în ce condiții se pot majora pensiile. Câte dosare au fost introduse deja în format electronic. Foto: Facebook Raluca Turcan

Ministrul Muncii, Raluca Turcan, a anunțat că modelul cadru al contractului individual de muncă va fi modificat astfel încât angajatorul să fie nevoit să informeze angajații privind obligativitatea de a se înscrie la pilonul II de pensii, cel administrat privat.

Raluca Turcan a afirmat că măsura este menită să stimuleze angajații să-și aleagă singuri fondul de pensii, în loc să fie repartizați aleatoriu în cazul în care nu optează explicit pentru unul dintre ele.

Anunțul de pe Facebook făcut de ministru se referă la un proiect de ordin de ministru care a fost pus în dezbatere publică pe site-ul Ministerului Muncii.

Ministrul vrea ca angajații să aleagă ei  fondul de pensii, în loc să fie repartizați

Pilonul II de pensii, administrat privat, este obligatoriu și vine în completarea pensiei de stat. Orice angajat din România contribuie la acest pilon de pensii și este extrem de important să se informeze și să opteze în cunoștință de cauză pentru un fond privat care să îi administreze acești bani, economisiți de-a lungul carierei, pentru a-și suplimenta veniturile în momentul pensionării”, a scris Raluca Turcan.

Prin urmare, am modificat modelul cadru al contractului individual de muncă și am introdus o nouă obligație care îi revine angajatorului: să informeze salariatul, în momentul angajării, cu privire la obligația de a adera la un fond de pensii administrat privat”,  a continuat ministrul.

Sistemul pensiilor administrate privat a fost introdus în România prin Legea nr. 411/2004 care prevedea că angajaţii care contribuie la sistemul public de pensii şi care aveauu vârsta până în 35 de ani, la momentul adoptării legii, sunt obligaţi să adere la un fond de pensii administrat privat, în timp ce pentru angajaţii ce aveau vârste cuprinse între 35 şi 45 de ani înscrierea într-un fond administrat privat era doar opțională.

Cred că este important să punem accent mai mare pe această componentă de informare și de conștientizare a angajaților că au această opțiune, astfel încât să poată să-și decidă singuri viitorul, alegând conștient în loc să fie repartizați aleatoriu de către sistem”, a mai spus Turcan.

Închide ×