Un avion Cessna s-a prăbușit într-un hangar cu oameni în partea centrală a Poloniei, provocând moartea a cinci persoane. Accidentul a fost raportat, luni, 17 iulie, de serviciile de salvare poloneze.
Accidentul a avut loc la 40 de kilometri de Varșovia, în satul Chrcynno. Conform informațiilor publicate în presa locală, aeronava a căzut peste un hangar în care se ascundeau mai mulți oameni. Potrivit oficialilor, pilotul aeronavei și alte patru persoane decedat. Opt oameni au fost răniți. A fost solicitată intervenția helicopterului de salvare.
“Este de înțeles că oricine care știe că se apropie furtuna va căuta adăpost într-un loc sigur. Din păcate, acest hangar nu s-a dovedit a fi un astfel de loc”, a declarat Monika Nowakowska-Brynda, purtătoarea de cuvânt a pompierilor polonezi. Potrivit acesteia, accidentul a fost cauzat de condiții meteorologice.
Cessna 208 B Grand Caravan este o aeronavă ușoară monomotor care poate găzdui doi piloți și 11 pasageri sau marfă. Este adesea folosit pentru salturi cu parașuta.
Acesta este cel mai mare accident aviatic produs în Polonia în ultimii ani. O tragedie similară a avut loc în urmă cu nouă ani, pe 5 iulie 2014, în apropiere de Częstochowa, unde un alt avion s-a prăbușit, provocând moartea a 11 persoane.
Acum 13 ani, s-a produs accidentul aviatic din Smolensk. În urma prăbușirii avionului Tu-154M au murit 96 de persoane, printre care președintele Lech Kaczynski, soția sa și mai mulți politicieni și militari polonezi de rang înalt. Sistemul politic polonez a fost perturbat.
Cadavrele victimelor au fost recuperate și transportate la Moscova, unde au fost examinate imediat de către medicii legiști ruși. Cauza morții a fost stabilită. Prin intermediul unui acord între cele două țări, s-a decis ca identificarea victimelor accidentului aviatic să fie efectuată în Polonia. Trupurile neînsuflețite fiind trimise acasă.
Circumstanțele în care a avut loc acest accident aviatic au ieșit la suprafață, după interogarea tuturor martorilor, a dispecerilor și decodificarea înregistrărilor. Echipajul, în condiții meteo dificile, a intrat cu întârziere pe traiectoria de planare și a început să coboare cu o viteză verticală excesivă. Prin urmare, aeronava a căzut sub traiectoria de planare și, ținând cont de râpă, a ajuns la 15 metri sub capătul pistei.
De fapt, chiar dacă nu ar fi existat copaci, dezastrul ar fi fost inevitabil: în doar șase secunde, aeronava ar fi lovit solul. În același timp, toate echipamentele din cabina de pilotaj funcționau corect, inclusiv altimetrele. Mai mult, cu 20 de secunde înainte de prăbușire, informatorul vocal, care avertiza asupra unei apropieri periculoase de sol, a fost activat și a funcționat.