Recent, Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) a efectuat o serie de controale în magazinele lanţului de supermarketuri Penny.
Verificările s-au desfășurat la nivelul întregii ţări și s-au soldat cu amenzi uriașe și cu zeci de locații închise.
Horia Constantinescu, preşedintele ANPC, anunță că au fost controlate 256 de magazine, aparţinând lanţului Penny.
”Bright as a new penny, aşa spun englezii cu referire la ceva strălucitor, excepţional. Noi nu putem asocia Penny-ul nostru cu ceva de excepţie, nou, bine întreţinut. Alte sancţiuni, aceleaşi abateri! A trecut prea mult timp de când nimeni nu a evaluat corespunzător activitatea acestui retailer.
Iar el a uitat să mai fie suficient de atent cu dumneavoastră, consumatorii. Ne vom vedea curând cu conducerea celor de la Penny.
Sunt convins că au scuze, justificări, explicaţii şi alte zeci de variante, altele decât acelea de a pune mâna pe mop sau de a o băga în buzunarul companiei pentru a înlocui echipamentele prea vechi. Strig eu în numele consumatorilor: Respectaţi-ne!”, a declarat Horia Constantinescu, preşedintele ANPC, conform ȘtiriTVR.
În urma numeroaselor neregulile constatate, angajații ANPC au aplicat 333 amenzi contravenţionale, în valoare totală de 3,5 milioane de lei, şi 110 avertismente.
S-a mai luat măsura opririi definitive de la comercializare a produselor alimentare neconforme, în valoare de peste 100.000 lei.
Cea mai dură măsură a fost oprirea temporară, până la remedierea deficienţelor, a 29 de unităţi şi închiderea unităţii pentru o perioadă de până la 6 luni pentru 6 magazine din judeţele Bacău, Prahova și Giurgiu.
În timpul verificărilor, inspectorii au constatat o listă extrem de lungă de nereguli. Cele mai grave: mizerie, fructe mucegăite, ouă sparte, lipsă de igienă sau lipsa afișării prețului unor produse.
Iată lista completă prezentată de ANPC: