Magazinele din România în care unele produse adorate de publicul larg pot fi și cu 50% mai ieftine. În prezent, destul de puțini cetățeni știu de ele, deși, treptat, numărul clienților lor a început să crească de la an la an.
În marile lanțuri de supermarketuri din România prețurile tuturor produselor au explodat în ultimii ani. Coșul de cumpărături a ajuns la sume foarte mari, pe care nu mulți cetățeni și le permit.
Din cauza scumpirilor frecvente, românii caută alternative. În ultima perioadă, tot mai mulți cetățeni ajung să-și facă cumpărăturile în magazinele de tip discount. Aici găsesc prețuri mult mai mici decât supermarketurile clasice, sau oferă reduceri semnificative.
În 2023, vânzările acestor magazine au crescut cu 16%. ”La final, când te trezeşti cu un bon foarte mare şi compari ca şi cum ai fi cumpărat din altă parte, contează! Vin la sigur! E mai ieftin ca în altă parte”, spune un cumpărător, conform Observator News.
Românii care au descoperit aceste magazine recunosc că fac economii extrem de consistente. În unele cazuri, în astfel de unități comerciale găsesc produse cu până la 50% mai ieftine.
De exemplu, la un magazin de tip discounter, un bax de hârtie igienică se cumpără cu 10 lei. Același produs, într-un hypermarket, are un preț aproape dublu: 18 lei, notează sursa citată.
În aceste magazine de tip discount, foarte căutate sunt produsele marcă proprie. Motivul este unul lesne de înțeles: unele dintre ele au prețuri pe jumătate faţă de brandurile consacrate.
Sursa citată oferă exemplul a cinci produse românești. E vorba de bulion, făină, lapte, compot şi salam. De la un supermarket ele au fost cumpărate cu suma de 57 de lei. Ei bine, într-un magazin de tip discount, aceleași produse, dar marcă proprie, la aceeași calitate, sunt cu 15 lei mai ieftine.
Într-o conferință de presă susținută în această săptămână, ministrul agriculturii, Florin Barbu, a declarat că ar scoate definitiv din comerț marca proprie a marilor retaileri pentru a realiza o relație comercială corectă.
”Din punctul meu de vedere aș scoate marca proprie definitiv din comerț pentru a se crea o relație comercială corectă. De ce să avem marca proprie unde 4 lei este kg. de lapte și alt lapte intră cu 7 lei. Să reglăm prețurile. Eu nu sunt de acord cu marca proprie în România”, a declarat Florin Barbu.