News

Actele necesare pe care zilierii trebuie sa le depuna pentru asigurarea de sanatate

02.05.2019 | 11:27
Actele necesare pe care zilierii trebuie sa le depuna pentru asigurarea de sanatate

În monitorul oficial, pe data de 19 aprilie 2019, a fost publicată Ordonanța de Urgență cu numărul 26/2019, ordonanță care modifică Legea 52/2011 care are în vedere exercitarea unor activități cu caracter ocazional desfășurate de zilieri. “Munca necalificată cu caracter ocazional se poate presta în următoarele domenii prevăzute în Clasificarea activităţilor din economia naţională, actualizată: a) agricultură, vânătoare şi servicii anexe – diviziunea 01; b) silvicultură, cu excepţia exploatări forestiere – diviziunea 02; c) pescuit şi acvacultură – diviziunea 03”, potrivit articolului oficial.

Care sunt actele necesare pentru zilieri pentru asigurarea de sănătate?

Documentele necesare pentru asigurarea de sănătate, după caz, sunt:

  • cardul naţional de asigurări sociale de sănătate în condițiile în care persoanele deținătoare se încadrează în una dintre categoriile de persoane asigurate potrivit legii;
  • documentul rezultat prin accesarea de către furnizorii aflaţi în relaţii contractuale cu casele de asigurări de sănătate a instrumentului electronic pus la dispoziţie de CNAS;
  • adeverinţa de asigurat cu o valabilitate de 3 luni, pentru persoanele care refuză în mod expres, din motive religioase sau de conştiinţă, primirea cardului naţional;
  • adeverinţa de asigurat eliberată prin grija casei de asigurări de sănătate la care este înscris asiguratul, numai în situaţia în care cardul naţional de asigurări de sănătate nu a fost emis și doar
  • dacă în urma accesării de către furnizori a instrumentului electronic (PIAS) nu se poate face dovada calităţii de asigurat;
De ce acte au nevoie zilierii pentru asigurarea de sănătate?
De ce acte au nevoie zilierii pentru asigurarea de sănătate?

Acte pentru asigurare de sănătate

  • adeverinţa de înlocuire a cardului naţional, eliberată prin grija casei de asigurări de sănătate la care este înscris asiguratul, pentru situaţiile în care se solicită emiterea cardului duplicat, în conformitate cu prevederile Ordinului preşedintelui Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate nr. 98/2015;
  • certificatul de naştere sau actul de identitate, după caz, pentru copiii în vârstă de până la 18 ani;
  • adeverinţa eliberată de instituţiile din subordinea Ministerului Afacerilor Interne pentru persoanele reţinute, arestate sau deţinute care se află în centrele de reţinere şi arestare preventivă;
  • străinii aflaţi în centrele de cazare în vederea returnării ori expulzării, precum şi cei care sunt victime ale traficului de persoane, care se află în timpul procedurilor necesare stabilirii identităţii şi sunt cazaţi în centrele special amenajate potrivit legii, din care să rezulte că se află în această situaţie;
  • adeverinţa eliberată de unităţile în grija cărora se află persoanele care execută o pedeapsă privativă de libertate sau se află în arest preventiv în unităţile penitenciare, precum şi persoanele care se află în executarea unei măsuri educative ori de siguranţă privative de libertate, respectiv persoanele care se află în perioada de amânare sau de întrerupere a executării pedepsei privative de libertate.