News

Adevăratul motiv pentru care s-au ciocnit cele două trenuri la metrou în februarie. Vinovați sunt angajații Metrorex

Bucureștenii sunt obișnuiți cu micile incidente de la metroul bucureștean, în special acele momente când garniturile de tren se strică și metroul întârzie.
02.04.2024 | 16:48
Adevaratul motiv pentru care sau ciocnit cele doua trenuri la metrou in februarie Vinovati sunt angajatii Metrorex
Adevăratul motiv pentru care s-au ciocnit cele două trenuri la metrou în februarie. Vinovați sunt angajații Metrorex. Foto: Hepta
ADVERTISEMENT

Cu toate acestea, în luna februarie două garnituri de tren s-au lovit din mers, un incident considerat extrem de grav, care putea pune în pericol viețile călătorilor. În cele din urmă raportul intern al Metrorex a arătat motivul pentru care cele două trenuri s-au ciocnit: eroare umană.

Adevăratul motiv pentru care s-au ciocnit cele două trenuri la metrou în februarie

În urmă cu o lună, imediat după incident, Laurenţiu Dumitru, directorul AGIFER (Agenția de Investigare Feroviară Română) declara că nu exista atunci nu raport preliminar al Metrorex, însă a creionat un scenariu care arăta de ce s-ar fi produs incidentul. ”Nu există un raport preliminar, există numai un proces verbal preliminar, care conţine datele constatate iniţial la faţa locului, deci care cuprinde toate lucrurile care s-au întâmplat”, declara Laurenţiu Dumitru.

ADVERTISEMENT

Pe scurt, o serie de erori umane și manevre nepermise, care împreună cu încălcarea protocolului au dus la ciocnirea garniturilor de tren. Acum, după o lună, Metrorex a publicat raportul oficial, iar cele spuse de Laurențiu Dumitru par extrem de aproape de realitatea din teren.

Așadar, totul ar fi pornit de la un tren care s-a stricat. A urmat un lung șir de stângăcii ale angajaților, care fie au interpretat greșit instrucțiunile primite, fie nu au știut cum să acționeze și au luat decizii de capul lor. Cel puțin asta e concluzia raportului Metrorex, publicat de Digi 24.

ADVERTISEMENT

Din fericire nimeni nu a fost rănit, însă oricând un astfel de incident se poate transforma într-o tragedie. În urma acestui incident doi directori Metrorex au fost suspendați din funcție și cinci angajați sunt cercetați disciplinar. Așadar, incidentul a fost declanșat de defectarea unui tren realizat la Arad în 1970, undeva la ieșirea din stația Dristor 1.

Harababură totală la Metrorex, motivul pentru care s-au ciocnit două garnituri de tren

Practic, mecanicul a constatat că ”la demarajul trenului și intrarea acestuia în tunel cu 3 vagoane, acesta a frânat și nu și-a nu a mai putut continua mersul”. Totul a fost produs de un scurcircuit, astfel că trenul a fost readus la peron, iar pasagerii au fost dați jos.

ADVERTISEMENT

Pentru că nu putea să meargă înainte, garnitura de tren a fost nevoită să se întoarcă în sens opus, până la retragerea în depoul Ciurel. În consecință, o altă garnitură de tren care venea din spate a fost nevoită să se întoarcă din drum. Ulterior, cei doi mecanici de locomotivă par că nu s-au înțeles cu șeful de tură, astfel că trenurile s-au întâlnit și s-au lovit.

”Din înregistrările de pe instalația de radiocomunicații rezultă că mecanicul trenului 4 (cel aflat inițial în spatele trenului defect n.r) a înțeles în mod eronat că a primit comanda de depășire a semnalului pe oprire, deși comanda era adresată trenului 42 (trenului IVA care se defectase n.red)”, arată raportul intern al Metrorex. A urmat o altă eroare de comunicare, cu un alt tren (denumit trenul 17 în raport).

ADVERTISEMENT

Concluzia e că impiegatul de mișcare nu a înțeles corect ce are de făcut, nu a comunicat cum trebuie cu colegii săi și nici nu a ascultat întregul mesaj primit. Așadar, ca într-o comedie franceză din anii 1960, fiecare a făcut ce l-a tăiat capul iar rezultatul a fost ciocnirea a două garnituri de tren. Din fericire fără victime, de această dată. Se pare că Metrorex a decis reinstruirea angajaților, constatând că mulți dintre aceștia habar nu au ce trebuie să facă în astfel de situații.

ADVERTISEMENT