News

Afacerea care l-a umplut de bani pe un român. A lucrat zece ani în străinătate și s-a întors în țară ca să vândă trei produse

Ce afacere a gândit un român întors din străinătate. Vinde trei produse în țară și a făcut o adevărată avere. Cererea este una uriașă
04.08.2023 | 20:00
Afacerea care la umplut de bani pe un roman A lucrat zece ani in strainatate si sa intors in tara ca sa vanda trei produse
Ce afacere a gândit un român întors din străinătate. Sursa foto - hepta.ro
ADVERTISEMENT

Ionuț Crăciun, un român harnic, a decis să își schimbe viața după zece ani în străinătate. În urma unei experiențe bogate în agricultură, în Anglia și Irlanda, Ionuț a ales să se întoarcă în țară și să pună în aplicare tot ceea ce a învățat.

Cum a devenit un român independent financiar

Într-o vreme când mulți conaționali își caută norocul peste hotare, Ionuț scrie o poveste de succes diferită. Povestea lui este plină de inspirație și muncă asiduă, arătând cât de mult poate conta revenirea la rădăcini.

ADVERTISEMENT

„După 10 ani de străinătate, m-am gândit să mă întorc acasă pentru că am zis că decât să muncesc 10-12 ore pentru altcineva, în altă țară, mai bine să muncesc în țara mea pentru mine, 15 ore”, a afirmat Ionuț Crăciun potrivit Reporter24.

Tânărul și-a lăsat în urmă existența confortabilă din Anglia și Irlanda, alegând să se întoarcă în țară. Determinat să păstreze viu spiritul antreprenorial al familiei sale, a continuat tradiția părinților săi în domeniul agriculturii, o muncă serioasă care cere dedicare.

ADVERTISEMENT

„Este o activitate în care toată familia este angrenată, de la mic la mare. Cel mai mic membru al familiei este fetiţa de un an aproape, care stă acasă şi ne a aşteaptă, apoi suntem eu, soţia, mama şi tata. Şi generaţia de dinainte a cultivat pepeni şi e o îndeletnicire rămasă în familie”, a declarat Ionuț, arătând importanța acestei munci pentru toți membrii familiei, de la cei mici la cei mari.

Acum, solul din Ghimpețeni se umple de culoare și savoare, grație familiei Crăciun care cultivă cu pasiune pepeni roșii, usturoi și varză. Produsele lor, un deliciu pentru papilele gustative, pot fi descoperite în Piața Producătorilor Olteni, aproape de Consiliul Județean Olt, dar și în Piața Zahana din Slatina sau Piața din Pitești.

ADVERTISEMENT

Abandonând comerțul ambulant la poartă, specific părinților săi, acest antreprenor a ales să își vândă produsele în piețe. Mișcarea a reprezentat o transformare profesională majoră în strategia de afaceri a familiei.

„Anul acesta avem două hectare de pepeni, două hectare de varză, două hectare, aproape trei, de usturoi. Recoltăm şi vindem în funcţie de sezon. Acum, vara, merg pepenii, iar toamna usturoiul şi varza. Înainte de anul acesta, până să mă implic eu, părinţii mei vindeau tradiţional, prin sate.

ADVERTISEMENT

Mergeau cu maşina, cu căruţele şi vindeau ambulant. Acum am reuşit să luăm un loc în Piaţa Zahana din Slatina, mai avem şi la Piteşti şi încercăm să ne promovăm produsele aşa cum putem”, a spus tânărul fermier.

Ionuț, antreprenorul nostru de succes, ne împărtășește că cea mai mare provocare cu care se confruntă agricultorii români este promovarea și vânzarea produselor lor. O afacere care implică, fără îndoială, muncă asiduă și determinare.

Comparând cu experiența sa de zece ani în străinătate, Ionuț remarcă superioritatea calității produselor românești. Recunoaște, totuși, că în Occident există un traseu bine stabilit pentru produse până la consumator, un element esențial în povestea de succes a oricărui antreprenor.

„Deosebirea faţă de ce se întâmplă în străinătate este că avem o calitate mai bună a produselor. Doar că, la noi, promovarea şi desfacerea sunt cele mai mari probleme. Ei sunt foarte bine dezvoltaţi pe desfacere şi sunt mai evoluaţi din acest punct de vedere, dar la nivel de calitate nu au ce avem noi. Produsele noastre sunt mult mai bune”, a spus tânărul.

Însă, în ciuda tuturor obstacolelor, Ionuț Crăciun este hotărât să își urmeze pasiunea și să-și continue munca în agricultura românească. Cu determinare și risc asumat, el subliniază că, deși poate exista o diferență de percepție între consumatorii români, munca pe care o depun agricultorii, este neprețuită și esențială.

„Consumatorii români sunt împărţiţi. Sunt oameni care aprecizează munca noastră, a ţăranilor. De exemplu, la usturoi, le spun un preţ şi li se pare că e un preţ foarte mic pentru calitatea pe cre o avem. Mai sunt şi oameni nemulţumiţi şi li se pare prea scump. Munca noastră nu se opreşte niciodată, începem din primăvară până iarna târziu”, a explicat fermierul.

În plină eră a conștientizării importanței unei alimentații sănătoase și a agriculturii durabile, afacerea lui Ionuț Crăciun și a familiei sale se transformă într-o poveste de succes care inspiră. Într-o lume în continuă schimbare, uneori, secretul stă în a ne întoarce la esențial – la pământ, la rădăcini și munca pe meleagurile natale, una care poate să însemne și succes

ADVERTISEMENT
Tags: