News

Ai card la Banca Transilvania? O nouă schemă e plină desfășurare. Ce trebuie să să știe clienții care nu vor să piardă banii din cont

Strategii eficiente de protecție pentru prevenirea fraudelor online. Banca Transilvania oferă recomandări pentru a nu pierde banii din cont
26.02.2024 | 20:30
Ai card la Banca Transilvania O noua schema e plina desfasurare Ce trebuie sa sa stie clientii care nu vor sa piarda banii din cont
Banca Transilvania vine în ajutorul oamenilor cu recomandări pentru prevenirea fraudei online. Sursa foto: Colaj Fanatik / Hepta.ro
ADVERTISEMENT

Banca Transilvania oferă recomandări esențiale de protecție pentru oameni, subliniind importanța evitării tentativelor de fraudă online, în contextul creșterii acestora atât la nivel național, cât și internațional.

Diversitatea escrocheriilor de pe internet

Tentativele de fraudă vizează în mod specific accesul la fondurile clienților prin obținerea datelor personale, cum ar fi informațiile de acces în aplicații bancare.

ADVERTISEMENT

Diversitatea capcanelor folosite pentru a induce în eroare clienții este în creștere, fiind utilizate metode precum reclamele în social media, e-mail-urile false sau apelurile telefonice.

Potrivit Banca Transilvania, un exemplu ar fi reclamele online care promit câștiguri semnificative în urma unor investiții și sunt propagate prin mesaje video falsificate, care implică furtul de identitate a unor persoane cu notorietate sau reprezentând companii, fără a avea vreo legătură reală cu subiectul.

ADVERTISEMENT

Care sunt noile scheme de fraudă online

În ceea ce privește tipurile de tentative de fraudă în vogă, acestea includ programe precum Remote Access (de exemplu, Any Desk), care permit răufăcătorilor accesul la datele din telefoanele victimelor, și apeluri telefonice Spoofing, prin care răufăcătorii, sub pretextul unor subiecte specifice (cum ar fi aprobarea unui credit), solicită datele cardului bancar.

De asemenea, fenomenul Deepfake, care constă în mesaje video false difuzate în social media, prezintă persoane cunoscute în mediul online care recomandă anumite investiții, fără ca acestea să fie implicate în realitate, mai arată sursa citată

ADVERTISEMENT

Recomandări pentru a-ți păstra banii în siguranță

Banca Transilvania oferă o serie de recomandări pentru siguranța banilor și a informațiilor personale, subliniind importanța evitării dezvăluirii datelor de acces la aplicațiile bancare și descărcarea oricărei aplicații precum Any Desk.

Specialiștii avertizează că este crucial să nu se dezvăluie datele cardului bancar și să se evite accesarea linkurilor suspecte sau a “oportunităților de investiții” provenite de la surse necunoscute.

ADVERTISEMENT

În cazul unui incident suspect, clienții sunt îndemnați să ia legătura cu banca și să depună o plângere la Poliția Română, informând și Directoratul Național de Securitate Cibernetică.

Iată lista integrală de reguli prezentată de BT:

  • Nu dezvălui nicio informație de acces la aplicațiile bancare (user, parolă, one-time password, alte credențiale).
  • Nu descărca nicio aplicație precum Any Desk.
  • Nu dezvălui datele cardului bancar: nume, număr, data de expirare, CVV2/CVC (numărul de trei cifre de pe spatele cardului) și nici PIN-ul. Nu introdu PIN-ul pe site-uri și nu-l divulga telefonic. Site-ul pe care urmează să introduci datele cardului pentru efectuarea unei plăți online trebuie să fie securizat (link-ul trebuie să înceapă cu https).
  • Analizează critic un mesaj primit. Evită accesarea link-urilor care prezintă modalități rapide de îmbogățire sau de economisire. Dacă ceva este prea bun pentru a fi adevărat, probabil că exact așa este.
  • Evită să accesezi “oportunități de investiții” care vin din partea unor persoane necunoscute, care îți prezintă aceste oportunități pe e-mail, prin SMS sau telefon. Aceste persoane pot suna ca și cum ar fi din partea BT sau a altor bănci. De multe ori, pentru accesarea acestora ți se solicită să transferi sume de bani.
  • Fii atent la mesajele care par să fie din partea Băncii Transilvania (sau a băncilor, în general). Nu solicităm niciodată date confidențiale (datele cardurilor, parolă de acces, PIN) – telefonic, prin SMS, e-mail etc.
  • Evită să accesezi link-uri primite din surse necunoscute (pe e-mail, SMS, prin social media, WhatsApp, Signal, Telegram etc.) și nu completa datele tale personale sau bancare pe aceste link-uri. Dacă ai suspiciuni cu privire la o ofertă, evită să accesezi materialele respective și verifică existența promoției sau a ofertei pe un canal oficial de comunicare al companiei.
  • În cazul în care ai o suspiciune că ești victima unui incident, dacă ești client BT, ia legătura cu banca: contact@btrl.ro; 0264 30 80 28, iar în cazul în care ai fost păgubit, depune o plângere la Poliția Română și informează Directoratul Național de Securitate Cibernetică (alerts@dnsc.ro, 1911).
ADVERTISEMENT