News

Blocarea conturilor Blue Air, ilegală? Mesajul lui Nicolae Ciucă: ”Există astfel de suspiciuni”

Scandalul Blue Air a ajuns pe masa Corpului de Control, trimis de Nicolae Ciucă să investigheze situația blocării conturilor de către AFM.
16.09.2022 | 14:31
Blocarea conturilor Blue Air ilegala Mesajul lui Nicolae Ciuca Exista astfel de suspiciuni
Compania Blue Air, în mare dificultate. Foto: Hepta
ADVERTISEMENT

Compania Blue Air și-a anulat zborurile până în octombrie, astfel că mii de români au fost păgubiți. Această situație complicată ar fi cauzată, printre altele, de blocarea conturilor companiei aeriene de către Administraţia Fondului de Mediu.

Blocarea conturilor Blue Air, ilegală?

În condițiile în care în ultimele zile circulă informația conform căreia această blocare de conturi ar fi ilegală, premierul Nicolae Ciucă a anunțat că situația va fi lămurită de Corpul de Control.

ADVERTISEMENT

Exact cum am menţionat de la început, pe de o parte ne asigurăm că cetăţenii trebuie să beneficieze de sprijinul statului atunci când se găsesc în faţa unor asemenea situaţii şi, pe de altă parte, cei care au greşit trebuie să plătească pentru ce au făcut”, a spus Ciucă.

Potrivit unor surse guvernamentale, citate de News.ro, Ministerul Mediului va fi vizitat de Corpul de Control al premierului tocmai pentru că ar exista suspiciuni că blocarea conturilor Blue Air, care a păgubit ulterior mii de români, ar fi ilegală.

ADVERTISEMENT

Conform surselor, decizia de blocare a conturilor ar fi aparținut unui funcționar din cadrul Ministerului Mediu, lucru cunoscut și de ministrul mediului Tanczos Barna.

Compania Blue Air a explicat, printr-un comunicat, că nu va putea să despăgubească românii păgubiți de anularea zborului, doar dacă vor exista investitori care să scoată compania din situația financiară complicată în care se află.

ADVERTISEMENT

Redresarea Blue Air, respectiv reluarea operațiunilor de transport aerian de pasageri, implică o colaborare strânsă și sprijinul din partea tuturor partenerilor comerciali, dar și al tuturor instituțiilor publice și autorităților din România, eforturile depuse de managementul executiv, Consiliul de Administrație și acționariatul societății, fiind insuficiente în lipsa unei astfel de colaborări.

Blue Air își exprimă disponibilitatea permanenta a conducerii executive a societății, de a transmite toate informațiile și informările necesare, și de a participa la absolut orice discuție necesară cu factorii decizionali din cadrul instituțiilor publice și autorităților ce pot ajuta la redresarea companiei, într-o manieră unitară și organizată.

ADVERTISEMENT

Precizăm faptul că până la acest moment, în urma discuțiilor purtate de conducerea executivă a Blue Air, putem confirma sprijinul primit din partea majorității aeroporturilor din străinătate, incluzând aeroporturile din Italia, Israel, Spania, Marea Britanie, precum și a furnizorilor de combustibil din aceste aeroporturi, pentru a putea relua prestarea serviciilor către Blue Air, sub condiția plății în avans a serviciilor oferite și mizăm pe același sprijin și din partea aeroporturilor din România, Bacău, Cluj-Napoca, București- Otopeni și Iași.

Având în vedere suspendarea activității de transport aerian de pasageri din perioada 6 septembrie – 9 octombrie 2022, vă informăm că numărul total de pasageri afectați de anulările zborurilor în această perioadă este de aproximativ 230.000, reprezentând aproximativ 77.000 rezervări bilete de călătorie.

Rambursarea tuturor sumelor datorate pasagerilor pentru biletele achiziționate depinde esențial de reluarea operațiunilor și a activității de vânzare a Blue Air, și, așa cum am precizat în comunicările anterioare, un alt factor esențial este aportul în numerar adus de unul dintre cei doi investitori cu care ne aflăm în discuții.

Toți pasagerii au fost notificați de anularea zborurilor și au primit 3 opțiuni disponibile: reprogramarea călătoriei pe următorul zbor disponibil, rambursarea în portofelul electronic (Blue Air oferind un bonus în procent de 25%, din valoarea biletului achiziționat drept compensare pentru neplăcerile create pasagerilor noștri) sau rambursarea biletelor achiziționate.

În ultimele zile au fost create peste 17.500 de portofele electronice, totalizând 1.900.000 EUR, iar pasagerii care au ales această opțiune vor putea folosi sumele în vederea achiziționării de bilete imediat ce vom activa procesul de vânzare.

În cel mai scurt timp cu putință vom reveni cu detalii despre modalitatea în care va fi reluată activitatea de transport aerian de pasageri de către Blue Air, în funcție și de rezultatele înregistrare în negocierile cu investitorii, dar și de disponibilitatea autorităților de a ne sprijini în acest proces dificil”, a transmis Blue Air.

ADVERTISEMENT