News

Campania CSM pentru creșterea nivelului de încredere în justiție, la final. Platformă online pentru prezentarea detaliată a sistemului judiciar

Consiliul Superior al Magistraturii a anunțat finalul campaniei de informare privind platforma online prin care cetățenii pot afla informații referitoare la sistemul judiciar.
04.03.2023 | 12:37
Campania CSM pentru cresterea nivelului de incredere in justitie la final Platforma online pentru prezentarea detaliata a sistemului judiciar
Logo-ul campaniei „Oameni pentru justiție, justiție pentru oameni”
ADVERTISEMENT

Campania de informare publică și educație juridică, lansată de Consiliul Superior al Magistraturii, s-a desfășurat până la data de 7 februarie 2023, având ca obiectiv promovarea platformei online justitiepentruoameni.ro, unde cetățenii pot accesa informații care să-i ajute în interacțiunea cu instituțiile sistemului judiciar, informează juridice.ro.

„Oameni pentru justiție. Justiție pentru oameni”

Prin crearea platformei justitiepentruoameni.ro, se urmărește accesibilizarea sistemului judiciar în rândul cetățenilor și, implicit, creșterea nivelului de încredere al acestora în justiția românească. Campania s-a derulat pe o durată de nouă luni și a fost vizibilă în mod simultan atât la TV, cât și în mediul outdoor, radio și digital. Au fost create trei spoturi TV „Oameni pentru justiție. Justiție pentru oameni”, fiecare dintre ele cu trimitere către platforma justitiepentruoameni.ro.

ADVERTISEMENT

Este foarte important pentru noi ca fiecare cetățean să fie informat. Să știe cum, când și în ce manieră să apeleze la justiție pentru a-și apăra drepturile. Campania „Oameni pentru justiție. Justiție pentru oameni” reprezintă un pas important în această direcție”, a declarat avocatul Ioan Sas, reprezentant al societății civile în cadrul Consiliului Superior al Magistraturii.

Campania a fost implementată de către Consiliul Superior al Magistraturii în parteneriat cu Institutul Național al Magistraturii, Școala Națională de Grefieri, Inspecția Judiciară, Ministerul Justiției și Parchetul de pe lângă Înalta Curte de Casație și Justiție. Difuzarea campaniei s-a făcut la nivel național, atât în mediul off-line prin canalele media TV, radio și prin panouri stradale, precum și în mediul on-line, prin rețelele sociale Facebook, Instagram, Twitter, LinkedIn, TikTok, pe canalul Youtube și pe site-ul www.justitiepentruoameni.ro.

ADVERTISEMENT

Campanie de comunicare în trei valuri distincte

Campania a fost structurată în trei valuri de comunicare, fiecare cu o durată de 2 luni Valul 1 a avut loc în perioada 12 august – 10 octombrie, fiind intitulat „Oameni pentru justiție”, cu accent pe informarea publicului larg cu privire la rolul, misiunea și limitele sistemului judiciar, informare realizată prin intermediul unor reprezentanți ai justiției. Spotul dedicat campaniei TV prezintă sistemul judiciar prin intermediul magistraților văzuți ca oameni ce reprezintă acest sistem și stabilesc în mod clar valorile fundamentale care caracterizează actul de justiție: profesionalismul, respectul față de lege, corectitudinea și imparțialitatea.

Valul 2 al campaniei a avut loc în perioada 11 octombrie – 9 decembrie 2022, sub numele „Justiție pentru oameni”, mesajul transmis fiind acela că fiecare caz contează, iar instituțiile ce formează sistemul judiciar sunt prezente, potrivit competențelor lor specifice, în viața de zi cu zi a cetățenilor. Mesajul a fost întărit de date statistice prezentate publicului larg prin intermediul comunicării din valul 2.

ADVERTISEMENT

Ultimul val s-a desfășurat în perioada 10 decembrie 2022 – 8 februarie 2023, cu sloganul general „Oameni pentru justiție, justiție pentru oameni” axându-se pe rezultatele actului de justiție, a participării și emoțiilor din instanțele judecătorești în mod deschis către oameni, către societatea civilă și către mass-media. „Această campanie are drept scop crearea unei punți de legătură între oamenii legii și cetățeni, bazată pe încredere și respect reciproc, atât de necesară în societatea actuală”, precizează sursa citată.

Proiectul de creare a platformei online și de promovare subsecventă a acesteia în rândul populației a demarat pe 5 septembrie 2018, pentru o perioadă totală de 58 de luni, având ca obiectiv general îmbunătățirea și abordarea unitară a comunicării publice la nivelul sistemului judiciar în vederea consolidării imaginii acestuia, asigurarea unei transparențe sporite în interiorul și exteriorul sistemului, precum și îmbunătățirea accesului la justiție prin creșterea gradului de informare, conștientizarea drepturilor cetățenilor și dezvoltarea culturii juridice.

ADVERTISEMENT

Campania de informare publică a fost parte a proiectului TAEJ – „Transparență, accesibilitate și educație juridică prin îmbunătățirea comunicării publice la nivelul sistemului judiciar”. Costurile totale ale proiectului sunt de 25.015.012 lei, majoritatea banilor provenind din fonduri europene. Astfel 21.008.573,41 lei reprezintă finanțare nerambursabilă din Fondul Social European, iar 4.006.438,59 lei a fost cofinanțarea beneficiarului și a partenerilor.

ADVERTISEMENT