În curând, compania-mamă de la Facebook și Instagram, Meta, urmează să anunțe introducerea unui abonament pentru o parte dintre utilizatorii acestor platforma de social-media.
Veste excelentă pentru utilizatorii de Instagram și Facebook care vor să scape definitiv de reclamele frecvente întâlnite pe aceste extrem de populare site-uri de socializare.
Pentru o plată lunară, cei care au cont pe cele două platforme pot scăpa de reclame. Conform publicației Wall Street Journal, Meta a înaintat propunerea autorităților de reglementare ale UE. Acest abonament ar putea fi disponibil pentru utilizatorii din Europa în lunile următoare.
Presa de peste ocean notează că viitorii abonați din Europa ar putea plăti 10,5 dolari (circa 10 euro) pe lună pentru o versiune desktop a Instagram sau Facebook, sau 13,5 dolari (circa 13 euro) pe lună dacă cele două aplicații sunt utilizate de pe telefon. De notat că cei care dețin un cont suplimentar ar trebui să adauge aproximativ 6 euro la factura lunară.
Așadar, utilizatorii Facebook și Instagram vor avea posibilitatea de a alege dacă vor folosi aplicațiile gratuit, cu reclame personalizate, sau dacă vor să plătească pentru a folosi variantele fără reclame.
În prezent, reclamele care apar pe Facebook și Instagram sunt alese în baza datelor utilizatorilor (vârstă, sex, cerc de prieteni). Autoritățile europene de reglementare vor să combată acest lucru.
Reprezentații Meta au refuzat să comenteze direct informațiile apărute în Wall Street Journal. Compania s-a rezumat la a spune, într-un comunicat, că încă ”crede în valoarea serviciilor gratuite care sunt susținute de reclame personalizate”.
În această vară, Curtea de Justiție a UE a interzis efectiv Meta să combine datele colectate despre utilizatori pe platformele sale, inclusiv Facebook, Instagram şi WhatsApp. Anterior, în ianuarie, compania a fost amendată cu 390 de milioane de euro de autoritățile de reglementare irlandeze. Motivul: i-ar fi forțat pe utilizatori să accepte reclame personalizate ca o condiție de utilizare a Facebook.
Deciziile enumerate mai sus au la bază adoptarea, în 2018, a Regulamentului european privind protecția datelor, sau G.D.P.R.. Vorbim de o legislație de referință pentru protejarea datelor online ale oamenilor.