News

Ce a descoperit un client în raftul unui magazin din Giurgiu. A făcut imediat reclamație

Nereguli depistate la un magazin din Giurgiu. Ce a găsit un client. Bărbatul a făcut imediat reclamație la Protecția Consumatorului.
04.07.2023 | 14:26
Ce a descoperit un client in raftul unui magazin din Giurgiu A facut imediat reclamatie
Ce produse au găsit inspectorii ANPC la magazinul reclamat. Sursa foto: pixabay
ADVERTISEMENT

Un bărbat din Giurgiu s-a îngrozit de ceea ce a găsit pe raftul unui magazin local. Nemulțumit, el a decis să alerteze autoritățile, respectiv Protecția Consumatorului. Inspectorii instituției au intervenit și au aplicat o amendă usturătoare.

Nereguli depistate la un magazin din Giurgiu. Ce a găsit un client

Clientul magazinului a depistat produse care se vindeau într-o stare avansată de degradare, pline de mucegai. Ulterior, reprezentanții CJPC Giurgiu au venit la fața locului și au descoperit mai multe probleme decât cea sesizată.

ADVERTISEMENT

CJPC Giurgiu a constatat că angajații magazinului (un supermarket Lidl, n.r) aveau prețuri diferite la raft, față de cele de la casa de marcat, fructe deshidratate, cu pulpă înmuiată sau coajă pătată, de exemplu, sau comercializarea unor fructe și legume care au trecut printr-o modificare organoleptică.

Nereguli la un magazin Giurgiu
O parte din neregulile de la magazinul sancționat. Sursa foto: CJPC Giurgiu

 

Cum a fost sancționat magazinul

Pentru abateri de la normele sanitare, magazinul a fost sancționat cu o amendă în valoare de 60.000 de lei. Pe lângă asta, s-au oprit de la comercializare produsele neconforme și s-a înaintat o propunere de ”încetare a practicilor comerciale incorecte”, adică un avertisment.

ADVERTISEMENT

CJPC Giurgiu a efectuat controale inopinate

De altfel, demersul CJPC Giurgiu face parte dintr-un control, la nivel local, din perioada 22 iunie-28 iunie 2023. În total, s-au aplicat sancțiuni în valoare de 215.000 lei, la care se adaugă și avertismentele. Acestea din urmă, dacă nu se vor respecta, se va decurge la măsura suspendării activității temporare sau chiar definitive.

Un fast-food din Coman (SC Alessia Fortuna, n.r) a fost amendat în intervalul menționat cu 30.000 de lei. În acesta s-au descoperit: vase murdare, angajați care lucrau fără mănuși sau alte echipamente sanitare, un frigider cu resturi de mâncare, un tavan cu pete galbene sau utilizarea unor ustensile neconforme.

ADVERTISEMENT

De altfel, s-au mai dispus ca măsuri ”oprirea definitivă de la comercializare și retragere din circuitul consumului uman a produselor neconforme” și ”oprirea temporară a prestării serviciului de alimentație publică până la remedierea în totalitate a deficiențelor constatate”, a mai comunicat CJPC Giurgiu.

Un alt fast-food din Comana, Tuhani H And SRL, a fost sancționat cu trei amenzi contravenționale, în valoare totală de 35.000 pentru nereguli similare ca fast-food-ul anterior și s-au mai dispus și măsuri identice. Reprezentanții CJPC Giurgiu atrag atenția să se respecte regulile de igienă și cele sanitare, căci vor mai face controale inopinate.

ADVERTISEMENT

Și la nivel național nu este exclus să se demareze controale de către inspectorii ANPC, în perioada următoare. Stațiunile de la mare sunt vizate, aflându-ne în plin sezon estival. Pe data de 21 iunie, ANPC a găsit mai multe nereguli la o companie producătoare de pește, care livrează produse către marile lanțuri de supermarket, așa cum apare într-un comunicat oficial.

ADVERTISEMENT