Lidl încearcă să câștige tot mai mult concurența cu supermarketurile Kaufland, Auchan, Carrefour sau Mega Image, care sunt la fel de frecventate de clienți. De curând, retailerul german a pregătit o nouă lovitură, prin care va atrage și mai mulți oameni decât de obicei.
Lidl este unul dintre supermarketurile unde românii aleg să facă adesea cumpărături. La nivel național, sunt peste 300 astfel de magazine, iar peste 12.200 la nivel mondial. Cu toate acestea, are și competitori pe măsură, enumerați anterior, dar cărora le-a pregătit o lovitură de curând.
Conform unui raport de sustenabilitate, realizat în perioada 1 martie 2022-28 februarie 2023, lanțul de supermarketuri are cel puțin peste 35% din magazine cu cel puțin un punct de încărcare pentru mașini electrice, dar plănuiește să extindă acest serviciu.
Concret, în fiecare nou magazin, Lidl va amplasa stații cu două puncte de încărcare pentru mașinile care sunt electrice. Deja, în cele 346 de sedii sunt 300 de puncte de încărcare, în momentul de față, cu 95 mai multe decât în 2022.
”Ne propunem ca la toate magazinele nou deschise să avem instalate o stație cu două puncte de încărcare a mașinilor electrice.”, au transmis reprezentanții Lidl, potrivit economica.net. Aceeași sursă notează și că Lidl dispune de trei camioane electrice pentru transportul de marfă.
Potrivit site-ului oficial al supermarketului, există mai multe modalități prin care se pot încărca mașinile electrice la stațiile celor de la Lidl. Una dintre ele este instalarea aplicației Lidl Plus, o alta este prin intermediul partenerilor de roaming, iar o treia prin Charge Point, cu ajutorul unui smartphone.
Și Kaufland vrea să-și mărească stațiile de încărcare a mașinilor electrice. În intervalul martie 2022-februarie 2023 compania a investit peste 12, 8 milioane de lei în astfel de servicii, cu noi instalații, dar și întreținerea sau repararea celor pe care le deține.
”Toate stațiile de încărcare sunt operate cu energie electrică 100% verde. La fiecare dintre stațiile noastre, puteți încărca cu până la 22 kW AC sau 60 kW DC (la unele stații de încărcare puteți încărca cu până la 50 kW DC) folosind mufele standard de încărcare Type 2, CHAdeMO și CCS. În funcție de vehicul, este posibil să reîncărcați 100% din baterie în timp ce faceți cumpărături”, apare pe site-ul oficial al Kaufland.
Lidl și Kaufland sunt ambele companii germane, deținute și de același grup nemțesc Schwarz. Totuși, la nivel național sunt mai multe supermarketuri Lidl. În timp ce acestea sunt peste 300, Kaufland deține în țară un număr de peste 167 de magazine.