Ridesharingul a intrat deja în legalitate, odată cu ordonanța adoptată în cursul zilei de marți de către Guvernul condus de Viorică Dăncilă. Noile reglementări vin la pachet și cu o serie de obligații pentru toate firmele care desfășoară această activitate.
Spre exemplu, una dintre principalele obligații pe care firmele de ridesharing vor trebui să le respecte, acum că noul act normativ a intrat în vigoare, se referă la dotarea tuturor autoturismelor cu aparate de marcat, pentru ca șoferii să le poată emite clienților bonurile fiscale, la finalul fiecărei călătorii.
Totodată, platformele care desfășoară activități de tip ridesharing vor fi nevoite să raporteze autorităților statului toate cursele efectuate și, mai mult decât atât, să achite o taxă specifică anuală. De asemenea, șoferii angajați ai acestor firme vor trebui să poarte un ecuson special.
„În cazul în care se încasează direct de la pasager, integral sau parțial, cu numerar sau prin utilizarea cardurilor de credit/debit sau a substitutelor de numerar, contravaloarea serviciului prestat, operatorul de transport alternativ (proprietarul mașinii – n. red.) are obligația de a utiliza aparat de marcat electronic fiscal (…), de a emite și înmâna bon fiscal pasagerului, precum și de a emite factură la solicitarea acestuia” , se arată în textul ordonanței de urgență adoptate marți de Guvernul României.
La scurt timp după adoptarea actului normativ prin care firmele de ridesharing au intrat oficial în legalitate, ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, a avut numai cuvinte de laudă în legătură cu această ordonanță, precizând că astfel concurența este liberă. Taximetriștii nu sunt, însă, de acord, aceștia afirmând în nenumărate rânduri că tariful lor este fix, pe când platforme precum Uber, Clever sau Bolt practică prețuri catalogate drept „dinamice”.