Navele de croazieră sunt una dintre modalitățile favorite de petrecere a unor vacanțe. Navighează pe toate apele lumii și, de multe ori, oferă amintiri de neuitat. Dar, așa cum pot apărea momente fabuloase, tot așa apar și momente mai puțin plăcute. Cum ar fi, de exemplu, moartea unui pasager sau a unui membru al echipajului.
Conform Adevărul, care citează Daily Mail, două dintre angajatele unei nave de croazieră care a călătorit prin toată lumea, au explicat ce se petrece de fapt cu cadavrele. Iar cum, spun specialiștii, anual cam 200 de oameni mor pe aceste nave, situația nu este chiar atât de rară pe cât s-ar crede.
În principiu, navele de croazieră mai mari au, în dotare, și o morgă pentru a prelua cazurile în care moarte cineva. Dar, pe navele mai mici, se recurge adeseori la mici improvizații. Și, desigur, se folosesc unele congelatoare în care, în mod normal, ar fi depozitată mâncarea.
„Am lucrat pe nave mai mici de tip expediție și știam dacă a murit cineva, deoarece în acea zi era înghețată în meniu. Practic, nu aveam o morgă dedicată, așa că a trebuit să folosim congelatorul pentru a depozita cadavrele. Acest lucru ne cere să scăpăm de toate mărfurile congelate pentru a face loc. În special de înghețată”, povestesc cei care au lucrat în domeniu.
De asemenea, mai spun cei de pe navele de croazieră, sunt cazuri în care cadavru nu poate fi recuperat. Unii pasageri se îmbată și, din neatenție, cad peste bord. ”Îmi amintesc că un pasager a căzut peste bord pe o altă navă după ce a băut prea mult. Cadavrul nu a fost niciodată recuperat”, povestesc foști membri ai echipajului.
Conform uzanțelor de pe majoritatea navelor de croazieră, membrii echipajului nu au voie să întrețină relații intime cu pasagerii. În cazul în care, totuși, se întâmplă, concedierea și debarcarea membrului echipajului este imediată.
”Îmi amintesc că pe prima mea navă un membru al personalului de croazieră a fost prins în timpul intimităților cu un pasager la primele ore, în zona echipajului de sub punte. Inutil să spun că membrul echipajului a fost concediat și debarcat a doua zi”, a povestit una dintre femei.
De asemenea, membrii echipajului nu au voie să bea peste măsură. Cu toate acestea, recunoaște una dintre femeile intervievate, cei din echipaj nu refuză să mai ”guste” câte un păhărel din când în când. Dar, totul, cu măsură, desigur.
„Siguranța este extrem de ridicată la bordul navei și, din acest motiv, nu aveai voie să fii în stare de ebrietate în timpul sau în afara turelor – cu toate acestea, îmi amintesc că băutul era parte a culturii echipajului și eram veseli în cea mai mare parte a timpului”, mai spune femeia.