Cercetătorii au descoperit, cu ajutorul AI, primul nou antibiotic din ultimii 60 de ani. Bacteria pe care o poate distruge

Având la bază Inteligența Artificială (AI), cercetătorii au descoperit primul nou antibiotic din ultimii 60 de ani. Bacteria pe care o poate distruge.
30.12.2023 | 08:32
Cercetatorii au descoperit cu ajutorul AI primul nou antibiotic din ultimii 60 de ani Bacteria pe care o poate distruge
Primul antibiotic nou din ultimii 60 de ani contra stafilococului auriu, descoperite cu ajutorul AI. Sursa foto: hepta.ro

Inteligența Artificială (AI) este la originea unei descoperiri revoluționare în zona medicală: primul antibiotic nou din ultimii 60 de ani. Acesta ar putea distruge bacteria stafilococul auriu.

Primul antibiotic nou din ultimii 60 de ani contra stafilococului auriu, descoperit cu ajutorul AI

Pentru prima oară în mai bine de jumătate de secol, oamenii de știință au descoperit o nouă clasă de antibiotice. În acest sens, cercetătorii s-au folosit de Inteligența Artificială. Aceste noi medicamente ar putea distruge o bacterie rezistentă la antibiotice care provoacă în fiecare an zeci de mii de decese.

Perspectiva de aici a fost că am putut vedea ce au învățat modelele pentru a face predicțiile lor că anumite molecule ar fi bune antibiotice”, a declarat James Collins, profesor de inginerie și științe medicale la Massachusetts Institute of Technology (MIT) și unul dintre autorii studiului, într-un comunicat citat de Euronews.

În cadrul experimentelor, o echipă formată din 21 de experți a testat peste 39.000 de compuși pe Staphylococcus aureus și pe trei tipuri de celule umane care se găsesc în ficat, în mușchii din apropierea oaselor și în plămâni.

Au fost efectuate teste în laborator pe șoareci infectați cu această bacterie. În final, două antibiotice au avut rezultate promițătoare, iar studiul a fost publicat în revista Nature.

În cercetarea lor, oamenii de știință s-au concentrat pe stafilococul auriu rezistent la meticilină (MRSA). De notat că infecțiile cu MRSA pot varia de la infecții ușoare ale pielii până la afecțiuni mai grave și potențial amenințătoare de viață.

Aceste infecții cu stafilococcus aures pot produce afecțiuni la nivelul pieli sau boli mai grave precum pneumonia sau septicemia. Ele apar când microbul ajunge în sânge și pot provoca decesul celui infectat.

Aproape 150.000 de infecții cu MRSA apar anual în statele din UE

Anual, aproape 150.000 de infecții cu MRSA apar în Uniunea Europeană. Alarmant este faptul că 35.000 de persoane mor în fiecare an în blocul comunitar din cauza infecțiilor rezistente la antimicrobiene, potrivit Centrului European pentru Prevenirea și Controlul Bolilor (ECDC).

Revenind la cercetarea prezentată, experții au început acum să utilizeze această abordare de inteligență artificială pentru a dezvolta mai multe antibiotice și pentru a identifica noi clase de medicamente.