Cercetătorii din Belgia vin cu vești bune pentru români în lupta împotriva coronavirusului. De ce suntem mai puțin afectați decât alte țări

11.04.2020 | 15:23
Cercetatorii din Belgia vin cu vesti bune pentru romani in lupta impotriva coronavirusului De ce suntem mai putin afectati decat alte tari

Cercetătorii din Belgia vin cu vești bune pentru români în lupta împotriva coronavirusului, ei descoperind de ce țările din Estul Europei țin mai bine în frâu temuta boală.

Cercetătorii belgieni de la Universitatea din Gent au vești bune pentru români, ei descoperind că cetățenii din Estul Europei au o trăsătură genetică care îi ajută în lupta împotriva coronavirusului.

Explicaţia ţine de configuraţia diferită a celulelor din căile respiratorii. Potrivit cercetătorilor, cu cât mai multe persoane au polimorfismul D (variaţia dintre indivizii din secvenţa genică) a genei în cauză, cu atât mai puţine decese au fost înregistrate în ţara respectivă.

”Cercetătorii de la Universitatea din Gent consideră că diferenţele genetice între rezidenţi explică de ce noul coronavirus face mai multe victime în unele ţări. Acest lucru ar explica, potrivit acestora, de ce ţările scandinave sau cele din Europa de Est par mai puţin afectate decât alte regiuni ale lumii”, se arată într-un articol publicat de Universitate.

”Severitatea epidemiei Covid-19 scade pe măsură ce vă deplasaţi din Europa de Vest în Europa Centrală şi de Est”

Profesorul Joris Delanghe consideră că cercetătorii se concentrează prea mult asupra virusului pentru a explica diferenţele dintre ţări. El crede că ar trebui să acordăm mult mai multă atenţie persoanelor care locuiesc în aceste ţări şi modul în care aceste populaţii sunt diferite din punct de vedere genetic.

”În general, cu cât vă aflaţi mai în estul Europei, cu atât este mai comun polimorfismul D al genei ACE1. În acelaşi timp, puteţi vedea că severitatea epidemiei Covid-19 scade pe măsură ce vă deplasaţi din Europa de Vest în Europa Centrală şi de Est”, a spus Delanghe.

Relaţia găsită între apariţia acestui polimorfism şi Covid-19 nu este o surpriză. Cercetările anterioare au arătat că polimorfismul D al genei ACE1 este asociat cu scăderea producţiei de ACE2. Aceasta este o proteină folosită de coronavirus pentru a ataca celula.

Oamenii de știință au depus o propunere de cercetare în această săptămână pentru a investiga apariţia polimorfismului D al genei ACE1. Descoperirea ar trebui să facă posibilă predicţia mai precisă a evoluţiei unei epidemii de Covid-19 într-o anumită regiune sau ţară.

Ultimul bilanț anunțat sâmbătă de Grupul de Comunicare Strategică arată că numărul cazurilor de coronavirus pe teritoriul României a ajuns la 5.990, după ce în ultimele 24 de ore au fost raportate un număr record de 523 de noi îmbolnăviri. Numărul deceselor cauzate de COVID-19 a ajuns la 282.

Cele mai lovite țări din Europa de acest tip de coronavirus sunt Spania, Italia, Germania, Franța și Marea Britanie. Cel mai negru scenariu din lume este în Statele Unite, acolo unde numai în ultimele 24 de ore s-au înregistrat peste 2.000 de decese.