News

Concedieri masive la o mare companie. Peste 1.000 de angajați rămân fără locul de muncă

Spotify va desființa 1.500 de locuri de muncă în a treia rundă de concedieri din acest an. Renunță la 17% din forța de muncă
05.12.2023 | 00:26
Concedieri masive la o mare companie Peste 1000 de angajati raman fara locul de munca
Concedieri masive la Spotify Sursa foto: hepta
ADVERTISEMENT

Gigantul de streaming muzical Spotify a anunțat luni că va concedia aproximativ 1.500 de angajați, adică 17% din forța sa de muncă, pentru a reduce costurile, după ce a renunțat la 600 de angajați în ianuarie și la alți 200 în iunie.

Concedieri masive la o mare companie

Acțiunile sale listate în SUA au urcat cu aproximativ 11%, tranzacționându-se aproape de maximul ultimilor doi ani, de 200,46 dolari, la începutul tranzacțiilor.

ADVERTISEMENT

După o rundă de reduceri de locuri de muncă la începutul anului de către companiile din domeniul tehnologiei, unele au început din nou să își reducă forța de muncă, anunțurile venind de la Amazon la LinkedIn, deținut de Microsoft.

Într-o scrisoare adresată angajaților, directorul general al Spotify, Daniel Ek, a declarat că firma a făcut mai multe angajări în 2020 și 2021 din cauza costului mai mic al capitalului și că, deși producția sa a crescut, o mare parte din aceasta este legată de faptul că are mai multe resurse.

ADVERTISEMENT

Spotify va suporta cheltuieli de aproximativ 130 milioane de euro până la 145 milioane de euro în trimestrul al patrulea din cauza disponibilizărilor, a precizat compania, adăugând că majoritatea componentei în numerar a cheltuielilor va fi înregistrată în primul și al doilea trimestru fiscal din 2024.

Firma a precizat că se așteaptă acum la o pierdere operațională pentru trimestrul al patrulea cuprinsă între 93 milioane de euro și 108 milioane de euro, față de previziunile sale anterioare de un profit operațional de 37 milioane de euro.

ADVERTISEMENT

Spotify a investit peste un miliard de dolari pentru a-și dezvolta afacerea de podcasturi, a contractat celebrități precum Kim Kardashian, prințul Harry și Meghan Markle și și-a extins prezența pe piață în majoritatea țărilor din lume, în încercarea de a ajunge la un miliard de utilizatori până în 2030.

Compania se concentrează pe eficiență

În al treilea trimestru, compania a trecut pe profit, ajutată de creșterile de preț ale serviciilor sale de streaming și de creșterea numărului de abonați în toate regiunile, iar compania a estimat că numărul de ascultători lunari va ajunge la 601 milioane în trimestrul de vacanță.

ADVERTISEMENT

Ek a declarat atunci pentru Reuters că firma se concentrează în continuare pe eficiență pentru a obține mai mult din fiecare dolar.

Luni, el a afirmat că o reducere de această dimensiune se va simți mare, având în vedere raportul pozitiv recent privind câștigurile și performanța sa. “După majoritatea indicatorilor, am fost mai productivi, dar mai puțin eficienți. Trebuie să fim ambele”, a spus Ek.

Compania va începe luni să informeze angajații afectați. Angajații vor primi aproximativ cinci luni de indemnizație de concediu, concediu de odihnă și asigurare medicală pentru perioada de concediere.

“Am dezbătut posibilitatea de a face reduceri mai mici pe parcursul anilor 2024 și 2025”, a spus Ek. “Cu toate acestea, având în vedere decalajul dintre stadiul obiectivului nostru financiar și costurile noastre operaționale actuale, am decis că o acțiune substanțială de redimensionare a costurilor noastre a fost cea mai bună opțiune pentru a ne îndeplini obiectivele.”

ADVERTISEMENT