News

Coşmarul facturilor la energie continuă. Enel le-a trimis clienţilor o nouă notificare

Consumul de energie le dă bătăi de cap românilor, care încă n-au reuşit să-şi achite integral facturile aferente lunii decembrie 2022.
10.02.2023 | 14:43
Cosmarul facturilor la energie continua Enel lea trimis clientilor o noua notificare
Clienţii Enel încă nu şi-au plătit în întregime facturile pe decembrie Foto: Hepta
ADVERTISEMENT

Românii continuă să primească facturile la energie cu întârziere. După ce unii abonaţi la Hidroelectrica n-au văzut vreo factură în ultimele 30 de zile, Enel a început să-şi anunţe clienţii că va întârzia cu emiterea facturilor aferente lunii ianuarie. Asta după ce luna decembrie a fost facturată doar pe jumătate, grupul trecând apoi la un proces de adaptare a softului conform ultimelor reglementări legislative.

Clienţii Enel au plătit doar jumătate din ce au consumat în decembrie

Temerile că vom fi copleşiţi de mai multe facuri o dată începe să se propage printre toţi consumatorii de energie, indiferent de furnizor. Clienţilor Hidroelectrica aflaţi în această situaţie li se adaugă acum cei de la Enel, pe care compania i-a anunţat că primele facturi aferente lui 2023 vor fi emise cu întârziere.

ADVERTISEMENT

Cel puţin Enel Energie Muntenia a început să le trimită clienților din zona Buurești-Ilfov notificări în care îi înștiințează că va emite cu întîrziere factura, din cauza necesității de actualiza sistemele informatice ca urmare a ultimelor schimbări legislative.

Economica.net a publicat notificarea trimisă unui client. “Bun găsit. Așa cum știi, cele mai recente modificări legislative în domeniul energiei, cu impact asupra modului de facturare a consumului tău de energie electrică și gaze naturale, au intrat în vigoare în a doua parte a lunii decembrie 2022*.

ADVERTISEMENT

În acest moment, noi, furnizorul tău de energie, continuăm să actualizăm sistemele noastre informatice, astfel încât să reflecte aceste modificări legislative. Acest lucru ne determină să emitem facturile aferente consumului tău de energie electrică și gaze naturale cu întârziere.

Ne cerem scuze pentru acest lucru, însă această activitate este necesară pentru a reflecta corect și complet măsurile legislative referitoare la plafonarea prețului la energie”, se arată în mesajul furnizorului de energie.

ADVERTISEMENT

Enel a emis ultima factură în luna ianuarie, însă numai pentru jumătate din consumul aferent lunii decembrie 2022, deoarece la jumătatea ultimei luni a anului trecut a intrat în vigoare o lege care a modificat din nou sistemele de facturare, o dată cu introducerea noile plafoane de preț și noile praguri de consum.

Invocând faptul că nu au avut timp să adapteze sistemele informatice, Enel a facturat în luna ianuarie doar jumătate din consumul pe decembie și şi-a anunțat clienții că factura care va fi emisă în februarie va conține jumătatea restantă de consum din decembrie și consumul lunii ianuarie.

ADVERTISEMENT

Luna februarie a venit, iar Enel a emis o nouă notificare anunțând că și acum factura va fi emisă cu întârziere. “Campioana” la întârzieri este însă Hidroelectrica, unii clienţi nemaiprimind facturi de 9-10 luni. Din cauză că facturile vor fi emise pe multe luni, sumele de plată vor fi ridicate, așa încât consumatorilor li se permite să plătească în rate, pe o perioadă de 6 luni. Totodată, data scadenței este de 45 de zile pentru clienții casnici și de 30 de zile pentru companii.

ADVERTISEMENT