Cum să primești compensații din partea companiei aeriene dacă zborul ți-a fost anulat? Nu e deloc complicat să faci acest lucru. Chiar și așa, multe persoane poate nu știu care sunt pașii.
Tocmai din acest motiv, directorul general al ANPC, Paul Anghel, vine cu o serie de informații utile. Într-o postare pe contul personal de socializare, acesta a explicat cum poți să primești compensații din partea companiei aeriene dacă zborul a fost anulat.
Există și alte situații în care mai poți să primești compensații din partea companiei aeriene, explică acesta. Care sunt însă pașii pe care trebuie să îi urmăm? Și aici sunt câteva detalii care trebuie știute.
Paul Anghel precizează că poți solicita compensații în cazul anulării cu mai puţin de 14 zile a zborului sau în cazul întârzierii prelungite a zborurilor. Iar acest lucru este valabil în cazul unei întârzieri de cel puțin trei ore la sosire.
„În situaţia în care sunteţi un pasager de transport aerian cu drepturile afectate în conformitate cu prevederile Regulamentului (CE) nr. 261/2004 al Parlamentului European şi al Consiliului de stabilire a unor norme comune în materie de compensare şi de asistenţă a pasagerilor, în cazul: refuzului la îmbarcare, anulării cu mai puţin de 14 zile înainte zbor, sau în cazul întârzierii prelungite a zborurilor (o întârziere de cel puţin trei ore la sosire)”, a scris Paul Anghel, pe Facebook.
Dacă te afli în această situție cum faci să primești compensații din partea companiei aeriene? În primul rând depui o reclamație la Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor.
Paul Anghel subliniază faptul că primirea compensațiilor se face doar dacă acest lucru a fost solicitat în scris. Totodată, el le-a recomandat românilor să fie atenți la filmele de recuperarea pentru despăgubirile zborurilor anulate sau întârziere.
Directorul ANPC spune că acestea pot percepe comisioane de analize la 30%, la care se mai adaugă și TVA-ul. Iar această sumă va fi luată din valoarea despăgubirilor. „Aveţi dreptul să primiţi compensaţii din partea transportatorului aerian doar dacă solicitaţi acest drept în scris (conform politicii operatorilor economici) acestuia şi/sau dacă depuneţi o reclamaţie la ANPC – Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor!
Wizz Air, Hisky, Ryanair, Lufthansa, Air Connect, TAROM, Aeroitalia şi Austrian Airlines se află pe lista companiilor care au anunţat modificări considerabile ale orarului de zbor în vara anului 2023.
Aveţi în vedere că firmele de claim (firme de recuperare a despăgubirilor pentru zboruri anulate sau întârziate) pot percepe comioane de până la 30%+TVA din valoarea despăgubirilor!”, a mai anunţat Paul Anghel.