News

Dacia a dat o adevărată lovitură pe piața auto europeană. Specialiștii au rămas și ei uimiți de această performanță

În debut de 2024, marca Dacia a dat o lovitură de răsunet pe piața auto europeană. Performanța i-a uimit până și pe specialiști.
09.03.2024 | 17:52
Dacia a dat o adevarata lovitura pe piata auto europeana Specialistii au ramas si ei uimiti de aceasta performanta
Dacia a dat o adevărată lovitură pe piața auto europeană. Specialiștii au rămas și ei uimiți de această performanță. Sursa foto: Hepta.ro
ADVERTISEMENT

Constructorul auto român Dacia a dat o lovitură de proporții pe piața de profil europeană în debut de 2024.. Performanța companiei autohtone i-a uimit pe toți specialiștii din domeniu.

Dacia, lovitură pe piața auto europeană în luna ianuarie

Marca Dacia este una tot mai populară la nivelul țărilor din Uniunea Europeană. În 2023, constructorul român a vândut 562.890 de vehicule. Vorbim de o creștere de 17,4 % față de 2022.

ADVERTISEMENT

Iar anul 2024 a fost început tot cu dreptul de Dacia. Datele Asociației Constructorilor de Automobile din Europa (ACEA) spun că, în prima lună a anului, 51.673 de cetățeni europeni au înmatriculat un autoturism Dacia nou. Asta înseamnă o creștere cu 7,7% a mărcii până la o cotă de piață de 5,1%.

Performanța care atrage atenția este aceea că Dacia, considerată a doua marcă a grupului Renault, a reușit să comercializeze mai multe mașini decât ”sora” franceză, notează economica.net.

ADVERTISEMENT

Mai exact, dacă Dacia a vândut în ianuarie 51.673 de mașini, pentru marca Renault au optat doar 41.050 europeni. Și în 2023, la început de an, Dacia vindea în Europa 47.962 de mașini, în timp ce Renault se oprea la 46.760. Acum, iată că diferența e mult mai mare.

Dacă e să vorbim de top 3 cel mai bine vândute mărci în Europa, pe locul 1 avem Volkswagen, cu 95.498 de mașini înmatriculate în ianuarie. Urmează, pe locul secund, Toyota, cu 78.314 unități. Pe poziția a treia avem BMW cu 60.781 de unități.

ADVERTISEMENT

Cele 4 modele de bază ale Dacia în acest moment

Într-un comunicat postat pe site-ul oficial, Dacia susține că performanțele sale sunt susținute de ”o nouă identitate de marcă”. Aceasta este structurată în jurul a 4 modele de bază.

Vorbim de Dacia Sandero, cel mai vândut model către clienții particulari în Europa; Dacia Duster, pe podiumul celor mai vândute modele SUV de pe piața europeană.

ADVERTISEMENT

Avem apoi Dacia Jogger, care își continuă evoluția ascendentă și se clasează pe prima poziție în Europa în clasamentul modelelor de segment C (exceptând SUV), cu cele mai mari vânzări către persoanele fizice, cu 94.095 unități în 2023, o creștere de 65,6%.

Dacia Spring, cu peste 60.000 de unități vândute, este în creștere cu 26,4% față de 2022. Modelul își menține poziţia a 3-a în topul celor mai vândute vehicule electrice pe segmentul de retail din Europa.

ADVERTISEMENT