Life

De ce sunt fructele și legumele așezate la intrare în Lidl, Kaufland și Mega Image. Secretul supermarketurilor a fost dezvăluit

Te-ai gândit vreodată de ce sunt mereu așezate fructele și legumele la intrare în Lidl, Kaufland și Mega Image? Există un secret pe care puțini îl știu.
07.05.2023 | 10:00
De ce sunt fructele si legumele asezate la intrare in Lidl Kaufland si Mega Image Secretul supermarketurilor a fost dezvaluit
De ce sunt fructele și legumele așezate la intrare în Lidl, Kaufland și Mega Image. Sursă foto: Wallstreet.ro / Jurnaldeafaceri.ro / colaj Fanatik
ADVERTISEMENT

După cum poate ai observat deja, la intrare în Lidl, Kaufland și Mega Image, vei vedea în primă fază fructele și legumele. De abia în capătul supermarketurilor găsești produse lactate, ori alte produse de curățenie sau dulciuri.

De ce sunt fructele și legumele așezate la intrare în Lidl, Kaufland și Mega Image

În realitate, fiecare raion de la Lidl, Kaufland, Mega Image, ori alte supermarketuri mari din România este aranjat cu grijă. Există numeroase strategii folosite, astfel încât clienții să cumpere mai mult la o sesiune de shopping.

ADVERTISEMENT

Și totuși de ce sunt fructele și legumele așezate la intrare în Lidl, Kaufland și Mega Image? Spre deosebire de alte produse, fructele și legumele sunt mereu puse la înaintare. Iar strategia s-a dovedit a fi un real succes, astfel că marile magazine se folosesc în continuare de ea.

Care este legătura dintre preferințele clienților și așezarea raioanelor? Practic, alimentele care sunt amplasate la intrarea în Lidl, Kaufland ori Mega Image au legătură cu senzația de prospețime, iar asta o confirmă și specialiștii.

ADVERTISEMENT

Mai exact, odată ce o persoană intră într-un magazin și vede anumite produse, acestea atrag imediat atenția. Mai mult de atât, mulți au tendința să creadă că primele produse văzute în magazin sunt și cele mai proaspete.

Ce se întâmplă mai departe? Clientul are mai multă încredere în retailer, fiind ghidat de senzația de prospețime. Astfel, la o sesiune de cumpărături, acesta va fi determinat să cumpere mai multe lucruri. Fără să își dea seama neapărat, clientul consideră că orice produs din magazin are aceeași calitate precum fructele și legumele situate la intrare.

ADVERTISEMENT

Ce alte strategii folosesc marile magazine

Iar dincolo de așezarea fructelor și legumelor la intrare în Lidl, Kaufland, Mega Image și în alte mari magazine, există și alte strategii. Unii clienți poate nu le observă, dar acestea dau la rândul lor roade când vine vorba de forța cumpărătorului.

În primul rând, vei vedea că orice magazin vrea să încurajeze achiziționarea tuturor produselor. Iar cele mai ”colorate” precum ambalajele dulciurilor vor fi mereu puse la înaintare. În general, pe rafturile de jos, sau de la mijloc, deci unde poate ajunge oricine, se găsesc produsele de care oricine are nevoie în casă.

ADVERTISEMENT

Iar aici vorbim despre alimente de bază precum făină, zahăr, ulei, ori detergent de rufe. Pe rafturile de mai sus însă, unde ajungi mai greu, se găsesc produsele de care nu toată lumea are nevoie. Aici vedem un ulei de măsline ceva mai costisitor, ori poate chiar alcool.

ADVERTISEMENT