Life

Detaliul la care trebuie să fie atenți toți șoferii din România. De ce au unele mașini cercuri sau pătrate pe bara de protecție

Ce rol au cercul sau pătratul amplasate pe bara de protecție a unor mașini. De acum încolo, șoferii le vor da mult mai multă atenție.
02.04.2024 | 14:04
Detaliul la care trebuie sa fie atenti toti soferii din Romania De ce au unele masini cercuri sau patrate pe bara de protectie
Ce rol au cercul sau pătratul de pe bara de protecție a mașinii. Sursa foto: Pixabay
ADVERTISEMENT

Posesorii de mașini trebuie să cunoască foarte bine automobilul pe care în conduc. De obicei, mașinile sunt foarte complexe, ceea ce înseamnă că unele detalii le mai scapă șoferilor. De exemplu, nu multă lume știe de ce unele autovehicule au cercuri sau pătrate pe bara de protecție.

Ce reprezintă cercul sau pătratul de pe bara mașinilor de protecție

Mașina a ajuns să fie indispensabilă oamenilor, mai ales celor care au nevoie de ea pentru a merge la locul de muncă. În fiecare zi, pe străzile din România pot fi observate zeci de mașini, care mai de care mai interesante prin design.

ADVERTISEMENT

De obicei, atunci când ne îndreptăm privirea către un automobil, atenția ne este furată fie de culoarea sa, fie de model. Însă, din când în când, privirea coboară și asupra barei de protecție, unde se află un detaliu interesant.

Cine a analizat o bară de protecție a unei mașini, sigur a văzut că, în partea stângă, jos, se află un cerc sau un pătrat. Acesta are conturul decupat, ceea ce înseamnă că rolul său este esențial în designul mașinii. 

ADVERTISEMENT

Aceste detalii pot părea banale la prima privire și pot fi considerate simple elemente de decor. În realitate, amplasarea lor nu este deloc una întâmplătoare, iar rolul lor este foarte important în dinamica mașinii.

Așa cum am menționat, cercul sau pătratul de pe unele mașini are conturul decupat. Asta înseamnă că, de fapt, ele sunt niște capace care ascund un element esențial pentru mașina respectivă.

ADVERTISEMENT

Acest detaliu de pe unele mașini ascunde un element esențial

În spatele acestui capac se află un ochi de remorcare. În cazul în care situația o cere, de acest ochi se poate agăța un cârlig care permite remorcarea mașinii. Remorcarea se face în situații de siguranță doar prin folosirea acestui ochi.

Pentru prima dată, ochiul de remorcare a ajuns să fie prezent la modelele de mașini lansate în anii 1980. Potrivit mentalfloss.com, abia 10 ani mai târziu, în 1990, au început să fie din ce în ce mai populare. Producătorii au început să apeleze la ele pentru a evita deteriorarea barei de protecție a mașinilor joase.

ADVERTISEMENT

Ochiul de remorcare este amplasat în fața mașinii, în timp ce cârligul care se prinde de el este atașat în spatele mașinii. Acestea trebuie folosite doar în cazuri de urgență și cu mare atenție.

Ochiul de remorcare, dar și cârligul sunt proiectate astfel încât să fie eficiente în anumite situații. Tracțiunea trebuie să se realizeze în condiții optime, fără să deterioreze mașina la nivelul barei de protecție.

Ochiul și cârligul de remorcare sunt perfecte atunci când mașina nu se află în condiții grele de tractare. Însă, atunci când condițiile sunt mult mai complicate, s-ar putea ca un cârlig sau un ochi de remorcare să nu fie suficiente. În astfel de cazuri, se recomandă apelarea la alte metode.

ADVERTISEMENT
Tags: