Elon Musk le-a trimis joi primul său e-mail angajaţilor Twitter, avertizându-i să se pregătească pentru “vremurile dificile care urmează” și punând capăt lucrului la distanță, măsură ce urmează să intre imediat în vigoare.
În e-mailul trimis către angajaţi, Musk a avertizat că un mediu economic mai slab în SUA ar însemna dificultăți pentru Twitter. Analiștii au proiectat o creștere mai lentă a cheltuielilor publicitare în 2023 și, fiind o afacere în care reclamele reprezintă aproximativ 90% din venituri, Twitter va fi puternic afectată de acest lucru.
Musk le-a spus oamenilor că nu are niciun sens să minimalizeze pericolul acestor provocări şi, de asemenea, le-a tranmis angajaților că se așteaptă ca aceștia să stea la birou cel puțin 40 de ore pe săptămână, munca de la distanță fiind admisă doar de la caz la caz, individual. Musk își exprimase de mai demult opoziția față de munca de la distanță, dar declara în iunie, în cadrul unei sesiuni de întrebări și răspunsuri cu angajații Twitter, că lucrătorilor “excepționali” li se va permite să continue această practică.
“Drumul de urmat este anevoios și va necesita muncă intensă pentru a reuși“, a scris Musk în e-mailul citat de Bloomberg . El a adăugat într-un alt mesaj că “în următoarele zile, prioritatea absolută este verificarea, găsirea și suspendarea conturilor oricăror roboți/troli/spam“.
Între timp, cea mai vizibilă modificare este introducerea unui abonament lunar de 8 dolari pentru utilizatorii serviciului Twitter Blue, iar Musk le-a transmis angajaţilor că îşi doreşte ca abonamentele să ajungă să reprezinte jumătate din veniturile obţinute de companie.
Se pare că veniturile din publicitate ale Twitter vor fi însă afectate de gestionarea haotică a site-ului de către Elon Musk. O serie de companii importante, inclusiv asigurătorul Allianz și producătorul de automobile Audi, au suspendat cheltuielile publicitare pe Twitter ca răspuns la preluarea lui Musk și la ambițiile sale de a relaxa politicile de moderare de pe site.