News

Explozia avionului lui Prigojin, dezvăluirile tatălui copilotului: “A început să lucreze acum trei luni, nici nu ştia pe cine duce”

Rustam Karimov, copilotul aeronavei prăbuşite în care s-ar fi aflat Prigojin, avea doar 29 de ani. El îşi pierduse de două ori locul de muncă în ultimii trei ani.
24.08.2023 | 13:31
Explozia avionului lui Prigojin dezvaluirile tatalui copilotului A inceput sa lucreze acum trei luni nici nu stia pe cine duce
Rustan se angajase de doar trei luni la compania aeriană Foto: Baza / Telegram, Rustam Karimov / Vk.com
ADVERTISEMENT

Tatăl lui Rustam Karimov (29 de ani), copilotul avionului Embraer Legacy (135 (EBM-135BJ)) care s-a prăbușit pe 23 august, în Rusia, și în care se afla șeful grupării Wagner, Evgheni Prigojin, a început să lucreze pentru compania de transport aerian în urmă cu doar trei luni.

Copilotul îşi pierduse locul de muncă la începutul războiului din Ucraina

Șukur Karimov a confirmat că avionul care s-a prăbușit joi, la orele serii, în regiunea Tver, era pilotat de fiul său. Tatăl lui Rustam povestește că tânărul și-a sunat mama chiar înainte de zbor i-a spus că pleacă într-o călătorie. Părinții nu aveau idee că nu îl vor mai vedea niciodată.

ADVERTISEMENT

Șukur Karimov a dezvăluit că fiul său a absolvit școala de pilotaj în 2014 și că s-a căsătorit în urmă cu câțiva ani. “La început a lucrat pentru compania aeriană S7 și a locuit aici, în Perm. Când a început pandemia, și-a pierdut locul de muncă”, a spus tatăl, citat de presa rusă.

Rustam și-a pierdut din nou locul de muncă odată cu începerea războiului în Ucraina și abia de curând a început să lucreze pentru compania care deținea avionul prăbușit. “Acum trei luni și-a găsit acel loc de muncă, iar în urmă cu doar două luni s-a mutat la Sankt Petersburg”, a povestit Şukur. Bărbatul susține că Rustam nu putea ști cine erau pasagerii săi pe zborul respectiv și, cu atât mai mult dacă Evggheni Prigojin se afla printre aceștia. “Cum putea ști cine este se afla pe lista de pasageri? El era doar un pilot”, a mai spus bărbatul.

ADVERTISEMENT

Mai mulți locuitori ai satului Kujenkino au văzut cu ochii lor prăbuşirea avionului. Corespondentul Fontanka a vorbit cu doi localnici şi ambii susţin că au văzut că unul sau două fragmente care s-au desprins de aeronava aflată încă în aer.

Martorii spun că a avionul a căzut ca o frunză pe sol

“Am crezut că vine furtuna, apoi, când m-am uitat în sus, cerul scânteia. E o rachetă, nu e o rachetă, nu înțelegeam ce este. Am văzut o bucată mai mare şi alta mai mică. Avionul a căzut primul, iar cele două bucăți de fier au căzut după el”, povesteşte un sătean, Alexander Petrovici.

ADVERTISEMENT

La rândul său, Vitali Stepanovici spune că a auzit o bubuitură nu foarte puternică în aer, despre care presupune că s-ar fi produs la aproximativ trei kilometri deasupra solului. Avionul nu s-a prăbuşit brusc, ci mai degrabă s-a legănat înainte de a se lovi de sol a mai declarat acesta. “Cădea ca o frunză”, spune Vitali.

Potrivit unor date preliminare, anchetatorii au în vedere versiunea conform căreia explozivii se aflau în compartimentul trenului de aterizare al aeronavei în care se presupune că s-ar fi aflat Prigojin. Explozia a avut loc în zona șasiului – ca urmare aripa a fost smulsă, ceea ce a lovit stabilizatorul, iar din această cauză avionul de afaceri a început să urce brusc și abia apoi a intrat în picat. Din cauza depresurizării explozive toți pasagerii și membrii echipajului și-ar fi putea pierde imediat cunoștința, iar aceasta este cauza cea mai probabilă a faptului că piloții nu au avut timp să raporteze urgența. De altfel, din cauza exploziei puternice, secțiunea de coadă a aeronavei Embraer Legacy a căzut la cinci kilometri de fuzelaj.

ADVERTISEMENT

Potrivit serviciului FlightRadar, avionul Embraer Legacy a decolat de pe aeroportul Şeremetievo, din Moscova, și a dispărut de pe radare dincolo de Volga, lângă satul Şernevo, când se afla la o altitudine de 8.500 de metri. Viteza sa era de aproximativ 950 de kilometri pe oră.

ADVERTISEMENT