News

Gata cu aşteptările interminabile la telefon. Operatorii call-center vor fi obligați să preia apelurile în 5 minute, altfel riscă amenzi uriașe

Senatul României a adoptat un proiect conform căruia apelurile call-center trebuie preluate în maxim 5 minute. Ce amenzi riscă operatorii.
03.05.2023 | 14:57
Gata cu asteptarile interminabile la telefon Operatorii callcenter vor fi obligati sa preia apelurile in 5 minute altfel risca amenzi uriase
Operatorii call-center, obligați să preia apelurile clienților în maxim 5 minute. Ce amenzi riscă în caz contrar. Sursa foto: local.org
ADVERTISEMENT

Miercuri, 3 mai, Senatul a adoptat un proiect legislativ care obligă operatorii de call-center să preia în maximum 5 minute apelurile telefonice ale cetățenilor. În caz contrar, se vor aplica amenzi destul de mari.

Operatorii call-center, obligați să preia apelurile clienților în maxim 5 minute. Ce amenzi riscă în caz contrar

În februarie 2023, senatorii USR Robert Zob, Sergiu Cosmin Vlad, Dan Ivan, Cristian Ghica și Raoul Trifan au depus o inițiativă legislativă prin care operatorii de call-center să fie obligați să răspundă cu un operator uman în maximum 5 minute de la momentul efectuării apelului.

ADVERTISEMENT

La trei luni distanță, Senatul, în calitate de prim for sesizat, a adoptat această iniţiativă. Cei care nu respectă această prevedere vor putea fi sancționați cu amendă de la 1.000 la 5.000 de lei.

”În cazul reclamaţiilor sau al solicitărilor de informaţii telefonice, prestatorii stabiliţi în România, prin intermediul unui operator uman, sunt obligaţi să preia apelurile în cel mult 5 minute din momentul selectării acestei opţiuni de către beneficiar.

ADVERTISEMENT

În caz de forţă majoră, prevederile prezentului alineat sunt excluse de la aplicare. Nerespectarea de către prestatori a obligaţiilor se sancţionează cu o amendă de la 1.000 la 5.000 lei”, se precizează în amendamentele admise la proiectul citat de Agerpres.

Conform unui comunicat al celor de la USR, din februarie, proiectul inițial prevedea amenzi și usturătoare pentru cei care nu se conformau legii. Ele plecau de la 50.000 de lei și ajungeau la 100.000 de lei.

ADVERTISEMENT

Inițiatorul proiectului: ”Apelurile din call-center trebuie să fie preluate de un operator uman şi nu de un robot”

Robert Zob, inițiatorul proiectului, spune că timpul consumatorului este risipit în prezent. Senatorul USR reclamă că oamenii sunt puși să aștepte uneori zeci de minute la telefon pentru a avea ocazia de a discuta cu personalul din cadrul departamentelor pentru relaţiile cu publicul.

Proiectul de faţă doreşte să reglementeze această situaţie (…). Consumatorii să nu mai fie nevoiţi să piardă atât de mult timp pentru a cere asistenţă. Proiectul obligă operatorii economici ca apelurile din call-centre să fie preluate de un operator uman şi nu de un robot, în maximum 5 minute de la iniţierea apelului.

ADVERTISEMENT

Aceste dificultăţi reprezintă un consum imens de energie, timp şi bani. În alte state, guvernul deja a intervenit asupra legislaţiei obligându-i pe agenţii economici să preia apelurile clienţilor, într-o marjă de timp. Sunt sancţiuni concrete în cazul în care marja de timp este încălcată”, se arată în expunerea de motive.

În următoarea perioadă, proiectul va fi supus dezbaterii Camerei Deputaților. Aceasta are calitate de for decizional.

ADVERTISEMENT