Ciorogârla, județul Ilfov, este localitatea din România în care se vor produce autobuze electrice. Procesul de producție de lângă București va debuta odată cu jumătatea anului viitor.
În urmă cu două luni, Primăria Capitalei informa că, până la finalul anului 2023, pe străzile Bucureștiului vor circula 100 de autobuze electrice noi, marca BMC. Pe 26 octombrie, în Portul Constanța ajungeau primele 51 de autobuze electrice.
Tot în acest an, în București ar urma să sosească un al doilea lot (de 49 de autobuze). Până pe 2 decembrie vor fi livrate și 100 de stații de încărcare pentru aceste mijloace de transport.
Din 2024, autoritățile din România nu vor mai trebui să importe astfel de autobuze electrice. Asta pentru că cei de la BMC Truck & Bus, cu sediul în Ciorogârla, vor deschide, în prima jumătate a anului viitor, o linie de producție pentru autobuze electrice. Va fi prima de acest fel din țară.
Lângă Capitală se vor produce, într-o primă etapă, 200 de autobuze electrice pe an. Producția va fi extinsă, funcție de comenzi, până la 7-800 de unități, anunță Silvia Colacea, director executiv BMC.
Uzina de autobuze electrice din Ciorogârla va fi prima din țară, de acest fel. După inaugurarea ei, România va deveni și în producător și exportator de autobuze. Cei de la BMC vor să livreze și în afara țării.
Pentru România, compania este deja un nume consacrat în domeniul furnizării de mijloace de transport în comun. În ultimele două decenii s-au livrat livrat mii de autobuze și microbuze. Dacă vorbim stricat de autobuze electrice, BMC a furnizat intern 500 de unități, dintr-un total de 1.000 vândute în România.
În ceea ce privește autobuzul electric care va ieși pe porțile uzinei de la Ciorogârla, acesta va purta numele Eurobus Diamond. Este un brand propriu BMC, sub care fabrica din Ciorogârla a vândut sute de autobuze diesel.
“Noi deținem în Ciorogârla un teren cu o suprafață de 35.000 de metri pătrați, din care actuala unitate de producție, în care am investit 3 milioane de euro, ocupă doar 10.000 de metri pătrați. Mai avem suficient loc pentru a doua facilitate”, spune Silvia Colacea, director executiv BMC, conform Economedia. Fabrica din Ilfov va crea, în primă fază, 200 de locuri de muncă. Apoi, după a doua facilitate, numărul de angajați va urca la 700-800.
Prețul unui autobuz fabrica în țară va fi mai mic cu 3-8% față de importul său din China. Până în prezent, cele 500 de autobuze pe care BMC le-a vândut în România – model Granton ZTE Smart Auto au fost vândute local la un preț mediu de circa 450.000 de euro pe unitate.
În plus, compania din Ciorogârla a livrat în București (100 de autobuze și stații de încărcare), Constanța, Iași, Târgu-Mureș, Piatra –Neamț, Craiova, Tulcea, Suceava.