News

Minerii de la Jilţ Sud au murit asfixiaţi, au stabilit legiştii. Aceştia mâncau în momentul producerii accidentului

Cauza oficială a celor trei mineri morţi în accidentul de la cariera Jilţ Sud este asfixia. Legiştii au publicat rezultatele oficiale ale autopsiilor
19.01.2023 | 14:00
Minerii de la Jilt Sud au murit asfixiati au stabilit legistii Acestia mancau in momentul producerii accidentului
Dragoş, Gheorghe şi Costi au murit asfixiaţi
ADVERTISEMENT

Serviciul de Medicină Legală Gorj a stabilit cauza decesului celor trei mineri decedaţi în accidentul petrecut marţi în perimetrul Carierei Jilţ Sud. Conform acestora oamenii au murit asfixiaţi.

Corpul de Control îşi încheie joi verificările la Cariera Jilţ Sud

Dragoş Pârjol (29 ani), Gheorghe Vâlceanu (38 ani) şi Costi Negoiţă (45 ani) sunt cei trei bărbaţi care şi-au pierdut viaţa marţi, în accidentul de la Cariera Jilţ Sud.

ADVERTISEMENT

“Trupurile neînsufleţite au fost aduse încă din ziua accidentului la Serviciul de Medicină Legală Gorj. În cursul zilei de miercuri, medicul şef legist a efectuat necropsiile, concluzia sa fiind că decesele au avut ca şi cauză asfixia”, au transmis reprezentanții Serviciului de Medicină Legală Gorj. Doi dintre aceştia s-ar fi încecat chiar cu mâncare.

Între timp, rudele continuă să-i plângă pe cei decedaţi şi se pregătesc de înmormântare. Dragoș Pârjol, din Mătăsari, în vârstă de doar 29 de ani, este cel mai tânăr dintre cei trei care şi-au pierdut viaţa. El era căsătorit şi urma să devină tată. Dragoş lucra ca elecrician la Cariera Jilţ Sud.

ADVERTISEMENT

Gheorghe Vâlceanu avea 38 de ani și era lăcătuş mecanic. Bărbatul se întorsese în țară de câteva luni, după ce a lucrat în străinătate ca șofer de TIR și de autobuz.

În ceea ce-l priveşte pe Costi Negoiţă, acesta era şef de echipă şi lasă în urmă doi copii, un băiat şi o fată, aceasta din urmă studentă la Timişoara.

ADVERTISEMENT

Între timp, Corpul de Control trimis de ministrul Energiei verifică legalitatea tuturor activităților din cariere, începând cu starea utilajelor, inclusiv a tanchetei care s-a răsturnat marți, a drumurilor, fiind controlate și contractele încheiate cu firmele de transport salariați. În paralel se desfășoară și ancheta Inspecției Muncii. Măsurile care s-au luat imediat după teribilul accident, vizează reabilitarea drumurilor, a rigolelor, revizuirea utilajelor din cariere.

În CEO s-a instituit comitet format de aproximativ 10 salariați din administrativul CEO care se ocupă de ajutorarea familiilor celor decedați și ale celor răniți. În Contractul Colectiv de Muncă este stabilită suma de 40.000 în cazuri de deces și acoperirea cheltuielilor de înmormântare.

ADVERTISEMENT