News

Ministerul Educației a uitat de elevii navetiști! Acuze dure ale transportatorilor: “Ăia la Guvern au impresia că-i băgăm în cuști speciale ca să-i ducem la școală”

10.09.2020 | 13:45
Ministerul Educatiei a uitat de elevii navetisti Acuze dure ale transportatorilor Aia la Guvern au impresia cai bagam in custi speciale ca sai ducem la scoala
ADVERTISEMENT

Ministerul Educației a uitat de elevii navetiști! Acestea sunt acuzele dure aduse de mai mulţi părinţi care spun că mulți transportatori și-au continuat obiceiurile vechi și încarcă microbuzele la refuz în speranța că vor putea recupera ceva din pierderile suferite în acest an.

Printre călători, din 14 septembrie, se vor afla și elevi. Cum Guvernul a anunțat debutul anului școlar, un debut susținut inclusiv de președintele României în ultima conferință de presă, oamenii spun că n-au ce face acum decât să se lase la voia întâmplărilor.

ADVERTISEMENT

„Sunt sute de mii de elevi care fac naveta ca să ajungă la școală. Unii merg cu trenul zilnic, alții se urcă în microbuze și autocare pentru a ajunge la unitatea de învățământ, după care înapoi acasă. Nu sunt cazuri izolate, nu vorbim despre o situația aparte, ci despre o realitate a unui sistem putred”, a spus pentru FANATIK reprezentantul unei asociații a părinților.

Ce se întâmplă cu elevii care fac naveta. Acuze dure ale transportatorilor

Bărbatul spune că își trezește fiul la 5.45 în fiecare zi, de luni până vineri, pentru ca acesta să ajungă la timp la școală. Copilul se urcă în microbuz la 6.30 și merge preț de 30 de minute până în cel mai apropiat oraș, Cluj Napoca.

ADVERTISEMENT

„Abia se scotoceau prin buzunare să găsească bani să le deconteze transportul elevilor. Acum discutăm despre laptopuri, tablete și internet. Deodată, bani ar fi. Bun, dar cum poți să-i obligi pe transportatori să nu încarce peste limita admisă?”, continuă acesta seria acuzelor.

„Ăia la Guvern au impresia că-i băgăm în cuști speciale ca să-i ducem la școală. Tot ceea ce putem să facem noi ca transportatori este să respectăm regulile solicitate încă de ceva timp. Conducătorul auto are mască de protecție, la fel vor fi obligați toți călătorii. 

ADVERTISEMENT

Nu vor mai exista locuri în picioare, se va încerca evitarea contactului pe cât posibil, dar ferească Dumnezeu de un pasager asimptomatic. Eu am îndoielile mele că o mască ține la distanță virusul ăsta”, a zis și Neculai Florea, reprezentantul unei agenții de transport.

De altfel, în urmă cu doar câteva ore, președintele Klaus Iohannis considera legitime preocuparea și îngrijorarea părinților legate de începerea școlii în condiții de pandemie. Cu toate acestea, șeful statului a transmis că decizia de a începe anul școlar este una „corectă și necesară”.

ADVERTISEMENT

Klaus Iohannis a ținut să mai spună că, în acest moment, nu sunt decât câteva localităţi în care educaţia se va relua exclusiv online, în timp ce în altele se va desfăşura în sistem hibrid, în funcţie de situaţia epidemiologică şi de condiţiile existente.

„Nu putem reduce riscul de infectare la zero, dar este foarte important să conştientizăm că prin respectarea regulilor de bază, fiecare contribuie la siguranţa întregii comunităţi. Limitarea accesului la educaţie are consecinţe majore pentru generaţiile tinere şi ne afectează tuturor viitorul. Decizia de a deschide şcolile, deşi nu este una uşoară, este corectă şi necesară”, a spus președintele României care a recunoscut că există și câteva excepții care încă n-au fost rezolvate.

Ce a omis să spună Klaus Iohannis este și că, potrivit ultimului raport al Băncii Mondiale, în fiecare școală din România sunt, în medie, peste 93 de elevi și aproape 8 cadre didactice care fac naveta.

De altfel, o analiză amplă a acestui sector a scos în evidență faptul că există un număr de peste 429 de mii de elevi navetiști în cele 6.713 școli analizate, școli aflate în circa 2.600 de localități din cele 3.186 câte sunt în România.

Mulți dintre ei merg pe fiecare segment de drum peste 10 km, ceea ce înseamnă timp prețios petrecut în microbuze sau mașinile puse la dispoziție de transportatori.

 

ADVERTISEMENT
Tags: