Fotbal international

Nike și-a ales emblemă un puști de 14 ani de la Borussia Dortmund. Vezi cifra colosală investită în el de colosul american

11.04.2019 | 11:35
Nike sia ales emblema un pusti de 14 ani de la Borussia Dortmund Vezi cifra colosala investita in el de colosul american

Nike, gigantul american din industria de echipament sportiv, a luat o decizie surprinzătoare, alegându-și drept emblemă un puști de numai 14 ani, care joacă la Borussia Dortmund. Copilul este extrem de talentat, iar Nike crede că el va ajunge în scurt timp unul dintre cei mai buni fotbaliști din lume. Numele său este Yousouffa Mokoko și deja joacă la echipa under 17 a clubului german.

Nike și-a ales emblemă un puști de 14 ani de la Borussia Dortmund

Deși are doar 14 ani, vârstă la care este destul de riscant să pariezi pe un copil că va ajunge un star, pentru că pot interveni mulți factori neprevăzuți dincolo de talentul său incontestabil, marile cluburi de pe continent sunt deja la curent cu faptul că la Dortmund există un asemenea wonder-kid, dar conform regulamentelor FIFA privind transferurile de minori nu pot acțional în nici un fel până ce acesta va împlini vârsta de 16 ani.

Yousouffa Mokoko este un marcator pur sânge. Cifrele sale sunt absolut senzaționale. Joacă la echipa under 17 a galben-negrilor încă de acum un an și practic toată lumea e de acord că golurile sale au avut o uriașă contribuție la câștigarea titlului național la U17 de către Borussia. Nici nu s-ar fi putut altfel, deoarece Mokoko a marcat 40 de goluri, adică mai mult de jumătate din totalul echipei.

Nike Borussia Dortmund. Americanii îi dau 10 milioane de euro până în 2029 lui Yousouffa Mokoko
Nike Borussia Dortmund. Americanii îi dau 10 milioane de euro până în 2029 lui Yousouffa Mokoko

Contractul cu Nike se întinde până în 2029

Și în actualul sezon Borussia continuă să fie o mașinărie de înscris, puștiul având deja 36 de reușite și mai sunt câteva etape de jucat, ceea ce înseamnă că are toate șansele ca acum să sară de pragul 40. A marcat 36 de goluri în 21 de meciuri și are un avans de 17 goluri peste locul 2, Emrehan Gedikli, de la Leverkusen, care e și mai bătrân ca el cu un an și jumătate. PSG și Barcelona îl monitorizează cu mare atenție, dar până la 16 ani nu vor putea acționa în nici un fel.

Nike l-a ales ca emblemă și a decis să încheie un acord valabil până în anul 2029 pentru suma de 10 milioane euro în total. În acord se prevede că suma crește exponențial în funcție de anumiți parametri: debut în prima echipă, debut în echipa națională pe diverse categorii de vârstă, evident în naționala mare aducând cel mai consistent bonus. Nike e recunoscută pentru politica de sponsorizare a marilor sportivi sau ale marilor talente, Simona Halep intrând și a în parteneriat cu americanii din iarna anului trecut.