O parcare de 18 metri pătrați din centrul orașului Amsterdam este de vânzare pentru 500.000 de euro, conform unui anunț postat pe site-ul de specialitate ”Funda”. Este vorba de un loc de parcare din PC Hooftstraat, astfel că ar exista oameni dispuși să plătească această sumă de bani, conform agenților imobiliari.
”Oamenii care sunt interesați de acest loc au o mașină mare în valoare de 300.000 de euro”, arată publicația olandeză BN DeStem. Locul de parcare are 4,65 metri lungime și 3,85 metri lățime și e situat într-un complex de lux, acolo unde apartamentele se vând cu milioane de euro.
În aceste condiții agenții imobiliari spun că afacerea nu este rea pentru nimeni. ”Prețul nu este rău pentru locul în care se află. În zonă vindem case terasate cu 8 milioane de euro, fără garaj sau grădină.
Casele valorează mai mult dacă au loc de garaj. În același timp, locurile de parcare devin din ce în ce mai rare. Prin urmare, ne așteptăm ca acest loc să fie vândut”, a declarat Jeel Heule, un cunoscut agent imobiliar din zonă.
Specialistul spune că deja a fost respinsă o ofertă de peste 400.000 de euro pentru acest loc de parcare. ”Am avut deja șase sau șapte vizionări în ultimele luni și am respins o ofertă de 400.000 de euro”, a declarat Heule.
În Țările de Jos ar exista momentan spre vânzare 550 de locuri de parcare, cel mai ieftin fiind unul de 12 metri pătrați în Broek op Langedijk, pentru 5.500 de euro. Între timp, un loc de parcare în București a ajuns să coste 60.000 de euro, vorbind desigur despre cel mai scump astfel de exemplu.
În medie, un loc de parcare în Capital costă 10.000 de euro, însă mulți preferă să-l închirieze pentru câteva sute de lei pe lună. Ca și multe alte mari orașe, Bucureștiul este sufocat de mașini, astfel că aceste prețuri se justifică. Statistic, în București există 200.000 de locuri de parcare pentru aproape 2 milioane de mașini.
”Sunt zone destul de aglomerate, unde oamenii aşteaptă şi câţiva ani, 3-4 ani pentru un loc de parcare. Libere în orice moment pot să fie 3-400 de locuri, care urmează a fi realocate către cererile în aşteptare”, a declarat Alex Tudor, director general adjunct ADP Sector 2, pentru News.ro.
Nu doar Bucureștiul are probleme cu locurile de parcare, ci și Cluj-Napoca și alte orașe mari din România. Problema ridicată de specialiști e faptul că țara noastră s-a transformat într-un cimitir de mașini vechi, de ”hârburi” aduse din Occident la mâna a 4-a.