Podul de la Brăila are deja fisuri la structura de rezistență, deși a fost inaugurat în urmă cu aproape patru luni. Nu sunt primele probleme semnalate la noua construcție, șoferii denunțând crăpături în asfalt la puțin timp de la deschidere.
De altfel, nu a trecut mai mult de o lună de când traficul pe prima bandă de circulație a fost sistat, chiar din cauza acestor nereguli. Acum, se pare că va fi nevoie de noi reparații, după apariția fisurilor la structura de rezistență.
Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a avertizat că dacă nu vor fi reparate fisurile, nu va recepționa lucrarea, conform Știrile Pro TV. Deși noul pod nu este încă recepționat, șoferii circulă deja pe el.
Noile crăpături sunt vizibile la blocurile de ancoraj, acolo unde sunt fixate firele care susțin podul. Antreprenorii spun că fiecare bloc poate susține aproximativ 100.000 de tone, având o adâncime de 35 de metri.
„La un obiectiv de această categorie și de această talie, și la un constructor care se pretinde profesionist, nu ar trebui să apară astfel de greșeli de începător. Asta este problema.
Și normal că, până nu vor remedia situația și nu vor face lucrurile așa cum scrie în contract – pentru că în contract nu prevede scurgeri sau infiltrații în camerele blocurilor de ancoraj, noi nu le vom face recepția”, a transmis Alin Șerbănescu, purtător de cuvânt al Ministerului Transporturilor, potrivit Știrile Pro TV.
Pe de altă parte, companiile Webuild Spa din Italia, fosta Astaldi și IHI din Japonia, cele care au făcut proiectul, susțin că aceste probleme nu vor afecta siguranța structurii și nici circulația rutieră.
„Din cauza efortului de întindere, practic poate să apară niște microfisuri. Din punct de vedere tehnic, asta nu e un risc pentru structură”, a adăugat Alessandro Minitti, reprezentant al antreprenorului.
Podul de la Brăila a costat 500 de milioane de euro și a fost inaugurat cu fast, pe 6 iulie, fiind cea mai mare lucrare de acest tip, din România, de după perioada comunistă. Primele probleme au apărut la puțin timp, iar la finalul august au fost verificate 100.000 de suruburi din structura podului. Verificările au arătat că 401 dintre acestea nu erau prinse bine.