News

Podul suspendat peste Dunăre de la Brăila, inaugurat cu fast de Klaus Iohannis şi Marcel Ciolacu. ”Va crește considerabil numărul turiștilor ce pot ajunge acum în Delta Dunării”. Update

Podul suspendat peste Dunăre de la Brăila, supranumit Golden Gate de România, este inaugurat astăzi, cu doi ani întârziere, în prezența președintelui Klaus Iohannis.
06.07.2023 | 11:24
Podul suspendat peste Dunare de la Braila inaugurat cu fast de Klaus Iohannis si Marcel Ciolacu Va creste considerabil numarul turistilor ce pot ajunge acum in Delta Dunarii Update
Podul de la Brăila a avut parte de o inaugurare fastuoasă Foto: presidency.ro
ADVERTISEMENT
06-07-2023
08:23

Iohannis, după inaugurarea podului de la Brăila: ”Cea mai amplă construcție ridicată în România în ultimele 3 decenii”

Podul suspendat de la Brăila, al treilea ca mărime din Europa şi cea mai mare investiţie de infrastructură din ultimii 30 de ani, a fost inaugurat joi. La eveniment au participat nume importante din statul român.

Printre acestea: președintele Iohannis, premierul Ciolacu sau ministrul transporturilor, Sorin Grindeanu. Șeful statului a spus că aceasta este ”cea mai amplă construcție ridicată în România în ultimele trei decenii”.


”Îi felicit pentru toți cei implicați. Avem o nouă dovadă a faptului că și în România, cu voință și seriozitate, se pot duce la capăt proiect majore de infrastructură. 

Mulțumiri și partenerilor japonezi și italieni pentru implicare și profesionalism. Construcția aceasta este una dintre cele mai ambițioase inițiative de dezvoltarea a zonei de transport din România, cu tehnologie de ultimă generație. 

Indiferent de poziționările politice, interesele României în materie de reforme și dezvoltare economică trebuie să primeze. Țara noastră are acces la numeroase fonduri europene. Ne dorim o Românie mai dezvoltată, cu drumuri mai multe, mai bune și mai sigure.

Implementarea PNRR reprezintă un examen de maturitate politică și economică pe care România nu are voie să-l rateze. Fondurile europene reprezintă sursa principală pentru dezvoltarea infrastructurii. Infrastructura de transport trebuie să rămână prioritatea zero a oricărui guvern dar și a autorităților locale.

Îmi doresc ca în următorii ani statisticile privind numărul de accidente rutiere să se schimbe semnificativ în bine. Suntem de ani buni în fruntea acestor statistici negre. O componentă semnificativă la îmbunătățirea actualei situații o are și calitatea infrastructuri”, a declarat Iohannis.

La rândul său, premierul Marcel Ciolacu a spus că, prin acest pod impresionant de la Brăila, România transmite Europei un mesaj clar: ”Vrem, știm și mai ales putem să ne construim destinul ca o națiune europeană puternică și demnă”.

”E rezultatul muncii în echipă, al cooperării internaționale. Un consorțiu japonez a lucrat zeci de subcontractori români. E și un model de investiție publică majoră.

Cele 500 de milioane investite în pod s-au întors în mare parte în România, mai ales în această zonă. Familiile din zonă vor beneficia de pe urma acestui proiect.

Este un simbol al patriotismului economic. Deschiderea acestui pod aduce o serie de beneficii importante: economia de timp și de bani pentru transportatori, pe termen lung se prefigurează o mult mai intensă activitatea în zona liberă Brăila, înseamnă un plus de dezvoltare economică. Va crește și numărul turiștilor în Delta Dunării”, a afirmat premierul.

Ministrul transporturilor, Sorin Grindeanu, a afirmat că acest pod de la Brăila poate fi numit un ”pod al speranței”. ”În 2017 puțini credeau în reușita acestui pod. Podul leagă cele trei regiuni istorice. Este un pod pe care l-aș denumi un pod al speranței, un pod al unirii, un pod al sepranțelor pentru toți românii.

Pentru prima dată, județe Tulcea și Brăila sunt conectate rutier. Este o lucrare de infrastructură unică în sud-estul Europei. Este dovada că statul român știe să investească și să atragă banii europeni și să creeze oportunități pentru noi locuri de muncă”, a spus ministrul social-democrat.

Astăzi are loc inaugurarea Podului peste Dunăre de la Brăila, supranumit Golden Gate de România, în ciuda întârzierii de doi ani în finalizarea lucrărilor. Podul, considerat cea mai mare investiție în infrastructură din ultimii 30 de ani din țară, a necesitat o finanțare de jumătate de miliard de euro. Cu toate acestea, șoselele de legătură nu sunt încă finalizate. Ceremonia de inaugurare va fi onorată de prezența președintelui Klaus Iohannis. Ministerul Transporturilor a promis că șoferii nu vor plăti taxă pentru a traversa podul în următorii cinci ani.

Podul peste Dunăre de la Brăila, inaugurat joi, în prezența lui Iohannis

Podul suspendat de la Brăila, al treilea ca mărime din Europa, va fi inaugurat în prezența unor înalți oficiali, inclusiv premierul Marcel Ciolacu, președintele Senatului, Nicolae Ciucă, ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu și alți invitați de seamă. Ceremonia va avea loc astăzi, 6 iulie, începând cu ora 11:00, iar traficul rutier va fi permis începând cu ora 13:00.

ADVERTISEMENT

Potrivit secretarului de stat în Ministerul Transporturilor, Ionel Scrioșteanu, podul de la Brăila, construit peste Dunăre, este proiectat să aibă o durată de viață de 120 de ani. În plus, în primele cinci ani de la inaugurare, nu va fi impusă nicio taxă de trecere pentru șoferi.

 

Acest proiect monumental, cunoscut drept Golden Gate-ul românesc, reprezintă cea mai înaltă și cea mai scumpă construcție de infrastructură de după Revoluția din România. Podul suspendat peste Dunăre de la Brăila este cel mai mare din țară și al treilea ca mărime din Europa. Lucrările au durat aproape cinci ani și au fost încheiate cu întârziere.

ADVERTISEMENT

Proiectul de construire a podului peste Dunăre în zona Brăila-Galați a fost subiectul discuțiilor încă din anii 1980, cu privire la amplasarea capătului de pe malul stâng, în județul Brăila sau în Galați. Lucrările efective au început în anul 2018. După trei ani, pilonii de susținere înalți de 192 de metri erau finalizați, iar montarea cablurilor de susținere a fost inițiată.

Cablurile de ancorare, produse de o companie japoneză, au o greutate de aproximativ 6.700 de tone și garanție pe o perioadă de 120 de ani. Lungimea totală a cablurilor folosite este de 80.000 de kilometri, suficient pentru a înconjura pământul de două ori.

ADVERTISEMENT

Cel mai mare pod din România

În primele luni ale anului trecut, s-a trecut la o nouă etapă a execuției, constând în montarea calei de rulare și ridicarea blocurilor metalice cu ajutorul macaralelor speciale. Fiecare bloc metalic are o lățime de 37 de metri și cântărește aproape 250 de tone, iar cele 86 de tabliere au fost produse la șantierul naval din Brăila. În luna martie a acestui an, a fost turnat primul strat de asfalt, iar în ultimele trei luni, rezistența podului și siguranța traficului au fost testate cu ajutorul a 60 de camioane, fiecare încărcată cu câte 40 de tone.

Cu o lungime totală de 1.974 de metri, podul peste Dunăre de la Brăila devine cel mai mare din România și al treilea ca mărime din Europa. De asemenea, acesta reprezintă prima conexiune rutieră care leagă regiunea Moldova de Dobrogea și se estimează că va fi tranzitat zilnic de aproximativ 5.000 de mașini.

ADVERTISEMENT

Cu inaugurarea podului, se deschide o nouă rută importantă peste Dunăre, facilitând legăturile între regiuni și promovând dezvoltarea economică. Cu toate acestea, finalizarea șoselelor de legătură rămâne o prioritate pentru a asigura o conectivitate eficientă și sigură în zonă.

ADVERTISEMENT