News

Podul de la Brăila, mai aproape de finalizare. Lucrările la ”Golden Gate-ul” peste Dunăre au început în 2019

CNAIR anunță că podul de la Brăila a ajuns la un stadiu de execuție de 93,4%. Drumurile de legătură sunt însă la doar 60%
17.03.2023 | 07:46
Podul de la Braila mai aproape de finalizare Lucrarile la Golden Gateul peste Dunare au inceput in 2019
Podul de la Brăila va fi cea mai înaltă construcție din România Sursa foto: Facebook CNAIR
ADVERTISEMENT

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a publicat o nouă actualizare privind stadiul lucrărilor la podul care leagă Brăila de Tulcea și care va fi cea mai înaltă construcție din România.

Lucrările la podul de la Brăila au depășit 93%

Lucrările au avansat cu 5% față de luna februarie, arată datele oficiale făcute publice de CNAIR. Compania a postat pe Facebook noi imagini cu stadiul în care se află șantierul Podului Suspendat peste Dunăre de la Brăila și al drumurilor de legătură. Dacă realizarea podului a depășit 93%, lucrările la drumurile de legătură sunt realizate doar în proporție de 60%.

ADVERTISEMENT

”O echipă de experți din cadrul CNAIR s-a deplasat pentru verificarea stadiilor din teren, conform prevederilor contractuale.

Lucrări programate la podul suspendat: hidroizolație; montare senzori monitorizare structurală; montare sisteme de scurgere a apelor în interiorul tablierului.

ADVERTISEMENT

Lucrări programate la drumurile de legătură: turnare mixtură asfaltică; amenajări terasamente; armare elevație; montaj grinzi prefabricate; armare placă de suprabetonare; cofrare placă; armare placă.

Pentru finalizarea lucrărilor în termenul asumat, antreprenorul trebuie să-și îmbunătățească mobilizarea”, avertizează CNAIR în postarea pe Facebook.

ADVERTISEMENT

Potrivit datelor furnizate de CNAIR, antreprenorul lucrărilor este Asocierea Webuild SPA – IHI Infrastructure Systems CO LTD. Valoarea contractului se ridică la 2,375 miliarde de lei cu TVA. Podul suspendat va avea o lungime de 1.974,30 metri, iar lungimea drumurilor de legătură va fi de 19,095 kilometri pentru Brăila – Jijila, respectiv 4,328 kilometri pentru DN22 Smârdan – Măcin.

Compania de drumuri mai precizează că stadiul fizic al întregului proiect este de 91,9%, din care: stadiu fizic al lucrărilor la pod este de 93,4%, iar stadiu fizic al lucrărilor la drumurile de legătură este de 60%.

ADVERTISEMENT

Podul suspendat peste Dunăre, cea mai înaltă construcție din România

Supranumit ”Golden Gate-ul” de la Brăila, podul suspendat peste Dunăre urmează a fi cea mai înaltă construcție din România, dar și cea mai scumpă lucrare de infrastructură realizată în ultimii 30 de ani. În același timp, va fi ultimul pod peste Dunăre, înainte de vărsarea în Marea Neagră, cel mai mare din România și al treilea din Europa ca dimensiune.

Investiția presupune amenajarea a 23 kilometri, dintre care 17 kilometri sunt pe teritoriul județului Tulcea. Deasupra Dunării este podul suspendat, în lungime de 1,9 kilometri. Podul are trei deschideri: o deschidere principală (1.120 metri) şi două deschideri laterale de 489,6 metri pe malul Brăila şi de 364,6 metri pe malul Tulcea. De o parte şi de alta sunt prevăzute două viaducte de acces în lungime de câte 110 metri fiecare.

Drumul principal va avea două benzi pe sens şi va lega judeţul Brăila de judeţul Tulcea, iar drumul de legătură spre Măcin va avea o bandă pe sens, în lungime de 4,3 kilometri. În rest, vor fi realizate intersecţii giratorii, 33 de poduri, podeţe, pasaje şi o staţie de taxare. Pilonii au 192 metri înălţime totală de la partea superioară a fundaţiei şi sunt localizaţi în apropierea malurilor.

ADVERTISEMENT