Alianța Nord-Atlantică a oferit prima reacție în cazul avionului ”fantomă” care a survolat fără aprobare și la joasă înălțime, deasupra României, Ungariei, Serbiei și Bulgariei. Centrul de Comandă Aeriană al NATO explică de ce nu a fost doborâtă aeronava.
Concret, Centrul de Comandă Aeriană al NATO precizează că avionul nu a arătat un comportament periculos, deși nu a răspuns la comenzi. Drept urmare, nu a fost nevoie de măsuri. Cu toate acestea, s-a demarat o anchetă.
”NATO poate confirma că avioane ale Poliţiei Aeriene Aliate au escortat aeronava bi-motor care a tranzitat spaţiul NATO pe 8 iunie fără să deţină un plan de zbor sau să răspundă la apelurile radio.
Aeronava nu a arătat un comportament periculos sau ostil în perioada zborului, astfel că nu au fost luate măsuri. Centrul de Comandă Aeriană investighează, alături de aliaţi, acest incident”, a transmis NATO, potrivit Antena 3.
De altfel, piloții încă sunt de negăsit după ce au abandonat aeronava bimotor de mici dimensiuni în Bulgaria, mai exact, în oraşul Shumen, din regiunea Targovishte.
Totul are loc după ce miercuri, aparatul a decolat din Ungaria, din zona Debreţin, în jurul lui 17.30, dar fără a avea un plan de zbor aprobat și fără a avea activate mijloacele de identificare.
Cu toate că a fost interceptat de două avioane militare ale Forţelor Aeriene Ungare, nu a răspuns semnalelor. Așa că și-a continuat drumul către spațiul aerian al României, ajungând la 17.49 în Oradea.
Astfel, în interceptare au pornit două avioane din țara noastră, de tip F-16 și care aparțin Forțelor Aeriene ale SUA. Dar, ”inamicul” tot și-a continuat zborul și a pătruns în Serbia, la ora 19:00, într-o zonă dintre Drobeta Turnu Severin și Korbovo.
Zece minute mai târziu a intrat în Bulgaria, în timp ce piloții din România și-au încheiat misiunea la 19.46. În Bulgaria avionul ”fantomă” a fost abandonat și au dispărut piloții. Se crede că aceștia ar fi furat aparatul de zbor, mai informează Antena 3.
”Autoritățile bulgare investighează, la acest moment, la sol, zona ultimei poziții cunoscute a țintei, pentru identificarea aeronavei și stabilirea detaliilor”, a transmis și MApN.