Un protest cu zeci de TIR-uri are loc miercuri dimineața în Piața Victoriei din Capitală. Transportatorii au mai multe cerințe față de Guvern și Parlament.
Mai multe organizații şi asociații patronale, precum COTAR, UNTRR, FORT, APULUM, APTE 2002, ARTRI şi ATM BUCOVINA au anunţat încă de marți organizarea unei ample acţiuni de protest, cu 100 de camioane în faţa sediului Executivului.
Potrivit Agerpres, transportatorii rutieri care protestează vor să semnaleze cele mai acute probleme din industrie: reîncadrarea diurnei ca venit salarial, criza de pe piața RCA şi carantinarea șoferilor profesioniști.
Astfel, principalele probleme care trebuie rezolvate de Guvern, ASF, Consiliul Concurenţei şi Parlamentul României, pentru a salva Transporturile, sunt: eliminarea impozitării diurnelor retroactiv, pe ultimii 5 ani; despăgubirile care nu li s-au plătit miilor de şoferi care au ajuns în service-urile auto, în ultimul an, şi stoparea creşterii nejustificate a preţurilor pentru poliţele RCA.
”Acum 5 ani, fostul premier al României de la acea vreme, Victor Ponta, a dat amnistie fiscală pentru a rezolva aceeaşi problemă a diurnelor, tocmai pentru că era o scăpare din Codul Fiscal, dar nu s-a modificat nimic în legislaţie, iar astăzi avem din nou aceeaşi problemă.
La începutul lunii august, toate organizaţiile şi asociaţiile transportatorilor rutieri au cerut eliminarea acestei aberaţii fiscale care va avea ca rezultat eliminarea firmelor româneşti de transport de pe piaţa internă şi internaţională, dar politicienii au avut treburi mai importante de rezolvat, cu lupte interne din coaliţia de guvernare şi din interiorul partidelor.
Îi invităm acum, după ce şi-au rezolvat o parte din problemele interne, să ia decizii şi pentru a stabiliza economia României”, transmit transportatorii.
Conform sursei citate, ”celelalte două probleme grave pe care ar fi trebuit să le rezolve până acum autorităţile statului sunt legate de poliţele RCA, pe de o parte, pentru că avem mii de cazuri în care românii încă nu şi-au primit despăgubirile de la asiguratori, pe de altă parte, avem creşterea alarmantă şi nejustificată a preţului poliţei RCA”.
În prezent, România este singura țară europeană care impozitează diurna, în timp ce state din Europa de Est, precum Polonia, Lituania sau Ungaria, îşi protejează proprii transportatori.
Cei de la Uniunea Naţionala a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) spun că efectele acestei măsuri sunt devastatoare, cu atât mai mult cu cât taxarea se face retroactiv, penalităţile fiind imposibil de plătit de vreo firmă.
În cazul în care factorii de decizie nu vor rezolva aceste probleme, în cel mult două săptămâni, acţiunile de protest vor fi organizate în toată ţara, respectând numărul maxim de participanţi.