Oficialii Revolut au anunțat că hackerii au lansat un atac cibernetic asupra companiei. În urma acestui eveniment, ”pirații” cibernetici au reușit să acceseze datele mai multor clienți.
Purtătorul de cuvânt al Revolut, Michael Bodansky, a declarat pentru site-ul TechCrunch.com că ”o terță parte neautorizată a obținut acces la detaliile unui mic procent dintre clienții noștri pentru o perioadă scurtă de timp”.
Atacul cibernetic a fost descoperit de companie pe 10 septembrie seara. Problemele de securitate au fost rezolvate până a doua zi dimineață, a mai spus Bodansky.
În urma acestui eveniment neplăcut, 0,16% din baza de date a clienților a fost accesată. Asta înseamnă că zeci de mii de oameni au fost expuși, a mai declarat, purtătorul de cuvânt al Revolut, pentru sursa citată.
În prezent, Revolut deține o bază de clienți de aproximativ 20 de milioane. Cei 0,16% afectați ar însemna undeva la 32.000 de persoane afectate.
Până la această oră, compania Revolut nu a dorit să dezvăluie public ce fel de date ale clienților au accesat hackerii. A fost indicat doar faptul că nu este vorba de datele de pe carduri, coduri PIN sau parole de acces.
Compania mai se precizează că nu e vorba de o problemă de securitate a rețelei, ci mai degrabă că ar putea fi cazul unui angajat care le-ar fi dat hackerilor parola sa.
Revolut le-a cerut clienților să fie atenți atunci când primesc emailuri în care sunt avertizați că le-ar fi în pericol contul și să nu ofere niciodată datele lor de acces.
”Tratăm cu seriozitate maximă incidente ca acestea și am dori să ne cerem scuze tuturor clienților care au fost afectați de acest incident, deoarece siguranța clienților noștri și a datelor acestora este prioritatea noastră la Revolut”, a mai adăugat Bodansky.