Scandal total pe prețul sucurilor. Carrefour a scos de la raft produsele Pepsi în mai multe țări din Europa. Compania americană înființată în anul 1898 a mărit foarte mult costurile pentru o singură sticlă / doză de băutură acidulată.
Războiul scumpirilor la sucuri se extinde. Carrefour a anunțat că nu mai comercializează Pepsi în mai multe regiuni europene. Foarte multe supermarketuri nu vor mai avea pe rafturi una dintre cele mai savurate băuturi.
Franța este prima țară care a anunțat că nu mai vinde produsele companiei din Statele Unite ale Americii din cauza prețurilor care au explodat în ultima perioadă. Decizia a fost anunțată prin intermediul unui comunicat de presă.
Ulterior, lanțul de retail a mai transmis că va retrage de la vânzare produsele firmei și din Italia, Spania și Belgia. Asta înseamnă că în supermarketurile Carrefour din aceste țări nu se vor mai găsi sticlele de suc.
Mai exact, nu este vorba numai de sucurile Pepsi, ci și de alte produse pe care compania le produce. Printre acestea se numără Cheetos și 7Up care de acum înainte nu se vor mai găsi pe rafturile din peste 9.000 de magazine.
Carrefour nu va mai avea produse PepsiCo din cauza prețurilor ridicate. Mai mult decât atât, clienții care au trecut pragul magazinelor din Franța au fost informați asupra acestui aspect printr-un afiș. Acesta a fost așezat pe rafturile dedicate acestor alimente.
„Nu mai vindem acest brand din cauza creșterilor inacceptabile de preț”, este nota care se găsește în supermarketurile franceze, scrie hotnews.ro. Anunțul va fi transmis și în celelalte 3 țări din Europa.
Pe de altă parte, compania americană a transmis că a purtat numeroase „discuții cu Carrefour timp de luni de zile și vom continua să interacționăm cu bună-credință pentru a ne asigura că produsele noastre sunt disponibile”.
PepsiCo a anunțat din octombrie 2023 că a planificat creșteri „modeste” de prețuri. Acest lucru a fost luat în calcul datorită cererii care a rezistat în pofida creșterilor, aspect care a determinat firma să își majoreze prognoza de profit pentru 2023 pentru a treia oară consecutiv.