În 2020, primarul orașului Cluj-Napoca, Emil Boc, anunța cu surle și trâmbițe că s-a finalizat prima stradă smart din oraș, dar și din țară. Însă, se pare că această stradă nu a fost și cea mai sigură pentru un bărbat, care și-a lăsat bicicleta acolo. Iată ce s-a întâmplat!
În urmă cu mai bine de trei ani, primarul Emil Boc anunța bucuros că finalizările pentru amenajarea primei străzi smart din România s-au finalizat. Investiția s-a ridicat la 6 milioane de lei și a fost realizată din fonduri europene.
„Prima stradă smart din România a fost realizată de Primăria Cluj-Napoca cu finanţare europeană şi dispune de toate facilităţile unui spaţiu public modern, adaptat la realităţile tehnologice şi de mobilitate urbană actuale”, scria Emil Boc la vremea respectivă pe contul lui de Facebook.
Strada se numește Molnar Piuariu și este des circulată. Pentru că a crezut că este cea mai sigură din oraș, un bărbat și-a lăsat bicicleta, legată, dar a avut parte de o surpriză neplăcută când s-a întors după ea. Acesta și-a găsit mijlocul de transport fără roți și șa, așa cum se poate observa din poza de mai jos.
Spre șocul bărbatului, din bicicletă a mai rămas doar cadrul legat de suportul de metal. În plus, hoții i-a furat până și pedalele. Atunci când a fost inaugurată, Emil Boc promitea că strada Molnar Piuariu va fi cea mai sigură din tot orașul, dar s-a dovedit a fi contrariul.
Strada Molnar Piuariu a devenit primul „spațiu public modern, «verde», adaptat la realitățile tehnologice și de mobilitate urbană actuale. Această stradă dispune de 551 de metri pătraţi suprafaţă verde, cu 48 noi arbori plantaţi şi sistem de irigare cu senzori şi un culoar pietonal modern, cu prioritizarea mijloacelor de transport nemotorizate.
„Prima stradă smart din România a fost realizată de Primăria Cluj-Napoca cu finanțare europeană și dispune de toate facilitățile unui spațiu public modern, «verde», adaptat la realitățile tehnologice și de mobilitate urbană actuale.
Proiectul cuprinde tronsonul dintre străzile Fabricii de Zahăr și Dâmboviței, inclusiv intersecția cu strada Teleorman și a fost realizat prin Programul Operațional Regional 2014-2020, Axa prioritară 4 – Sprijinirea dezvoltării urbane durabile, Obiectiv specific 4.1: Reducerea emisiilor de carbon în municipiile reședință de județ prin investiții bazate pe planurile de mobilitate urbană durabilă, respectiv bugetul local al municipiului Cluj-Napoca”, se arăta în mesajul primarului, în vara lui 2020.