News

Subiectul care le-a dat bătăi de cap elevilor la limba română, Evaluarea Națională 2021. „Categoric va face diferența” 

Subiectul care le-a dat bătăi de cap elevilor la limba română, Evaluarea Națională 2021 este și cel care va face diferența
22.06.2021 | 14:02
Subiectul care lea dat batai de cap elevilor la limba romana Evaluarea Nationala 2021 Categoric va face diferenta
Elevii au susținut proba la limba română pentru Evaluarea Națională 2021. Sursa foto - colaj Fanatik
ADVERTISEMENT

A fost un prim examen puternic pentru absolvenții școlilor generale, un examen deschis de limba română. Așa cum era de așteptat n-au lipsit emoțiile, dar profesorii spun că subiectele n-au fost înfiorătoare. Cadrele didactice merg pe ideea că puțină atenție în timpul testului putea să aducă o notă frumoasă.

A existat și un subiect care a putut să le dea bătăi de cap copiilor. Exercițiul 9 trebuia să scoată în evidență lectura suplimentară a elevului și ar putea fi cel care va face diferența. Au fost și profesori care s-au plâns și care au transmis că timpul alocat nu avea cum să fie suficient pentru rezolvarea întreagă.

ADVERTISEMENT

Subiectul care a dat bătăi de cap elevilor la limba română, Evaluarea Națională 2021

„Examenul nu a avut un grad de dificultate ridicat. Din punctul meu de vedere au fost accesibile. Da, au fost anumite aspecte la care elevii aveau nevoie de foarte multă atenție, mă refer la exercițiul B, cel cu diftongi, poate au mai fost dificultăți în ceea ce privește asocierea, exercițiul 9, în rest, din punctul meu de vedere, au fost subiecte accesibile.

Ele puteau fi rezolvate cu ce s-a făcut în clasă, sigur, având în minte faptul că profesorul de la clasă și-a dat interesul și, într-adevăr, a făcut lucrurile așa cum trebuia. La exercițiul 9, elevilor li s-a părut dificil faptul că ei nu au mai lucrat așa ceva. Anul acesta s-a schimbat radical structura și de aceea li s-a părut mai greu”, a spus Corina Toader, profesoară de limba română pentru FANATIK.

ADVERTISEMENT

Tot despre exercițiul 9 a vorbit și Andreea Mihai, de asemenea, cadru didactic specializat. „Da, în fiecare an discutăm despre un exercițiu pe care elevii nu îl înțeleg. Anul acesta este exercițiul 9, dar acesta a fost înțeles. Trebuia să fie înțeles fără emoții. 

Ce cred eu este că exercițiul 9 este cel care va face diferența. Categoric va face diferența. Aici se vor vedea elevii care au citit suplimentar, care nu s-au limitat la programă, elevii cu imaginație, care nu se opresc la a pune un X într-o căsuță și la o carte citită”, a zis profesoara pentru FANATIK.

ADVERTISEMENT

Ce au acuzat profesorii la proba de limba română a Evaluării Naționale 2021

Pe rețelele de socializare, cadrele didactice s-au pus de acord că subiectele au fost normale, dar au atras atenția asupra unui aspect important. Timpul alocat putea să le dea de furcă elevilor. Mai ales că, spun profesorii, aceștia s-au lovit pentru prima oară și de emoții puternice

„Pentru timpul alocat de 2 ore, mi s-a părut că au avut destul de mult de scris”, a notat Eduard Stănciulescu. Nu a fost singurul care a mers pe această idee. „Și mie mi se pare că e mult de citit și de scris în două ore. Nu mai au timp să verifice răspunsurile și ciornele aproape că nu le mai folosesc”, a scris și Stefania Cecilia Miron Popescu.

ADVERTISEMENT

„Cu atenție, fără emoții mari, elevii puteau să rezolve subiectele. Nu a fost un capăt de țară, nu a fost un examen dificil. Un copil care a fost atent la clasă, un copil care știe ce vrea n-ar avea probleme. Acesta este adevărul. 

Observ că deja se discută pe diferite grupuri despre gradul de dificultate, că a fost așa, că nu a fost așa, să fim serioși. Este un examen normal, un examen la care elevii s-au prezentat presupunând că știu anumite lucruri, nu că vin să facă act de prezență. 

Cine a venit să semneze foaia de examen va avea probleme. Dar să știți că asta au făcut în toți anii. Nu e din cauza dificultății subiectelor. N-au fost interesați deloc de școală, au alte modele în viață, n-au vrut ajutor”, a mai zis Andreea Mihai.

ADVERTISEMENT