Toţi ochii vor fi aţintiţi luni noapte, de la ora 01:30, pe Super Bowl LVI. Finala NFL este o surpriză totală, un meci între Los Angeles Rams şi Cincinnati Bengals, dar partea financiară nu a avut deloc de o suferit. Reclamele din pauza meciului, un alt festin pentru americani, au preţuri exorbitante, iar un spot publicitar de 30 de secunde a ajuns să coste o avere.
Pe lângă show-ul din teren, pauzele publicitare vor aduce scurte capodopere cinematografice sub forma unor sporturi TV. Da, o reclamă de la Super Bowl a ajuns să fie tratată ca un scurt-metraj, iar costul este unul pe măsură. Vorbim de 7.000.000 de dolari pentru o reclamă de 30 de secunde pe NBC, postul care va transmite Super Bowl LVI.
În 2021, CBS a transmis Superb Bowl LV, Tampa Bay Buccaneers – Kansas City Chiefs 31-9, iar o reclamă de 30 de secunde a costat 5.600.000 de dolari. Aceeaşi sumă a fost cheltuită şi în 2020, la Super Bowl LIV, semn că americanii au trecut peste criza financiară cauzată de pandemia de coronavirus.
Pe lângă firmele clasice, obişnuite să vină cu reclame la Super Bowl, 2022 aduce un nou trend. În joc au intrat criptomonedele, iar trei companii care se ocupă cu astfel de tranzacţii vor avea spoturi publicitare în timpul finalei NFL.
După un an de pauză, din cauza crizei financiare cauzate de pandemia de COVID-19, Budweiser, Coca-Cola, Hyundai şi Pepsi vor reveni, la Super Bowl LVI, cu spoturi publicitare.
Un alt eveniment aşteptat este show-ul din pauza Super Bowl LVI, iar în 2022 vor cânta Dr. Dre, Snoop Dogg, Eminem, Mary J. Blige şi Kendrick Lamar. Conform regulilor NFL, artiştii nu sunt plătiţi pentru acest show, însă sunt acoperite costurile de deplasare ale artiştilor şi cele ale producţiei spectacolului.
O finală neaşteptată a deschis apetitul pariorilor pentru Super Bowl, iar americanii sunt gata să scoată bani grei din buzunar. Conform Forbes, peste 7.600.000.000 de dolari vor fi pariaţi pe evenimentul începutului de an în fotbalul american.
American Gaming Association estimează că în jur de 31.400.000 de americani vor încerca să dea lovitura la pariuri, o creştere cu 35% faţă de finala din 2021. “Va fi un Super Bowl de poveste, voi paria totul acum. Mereu am avut câştiguri mari”, a spus unul dintre cei care au mizat pe finala NFL.
Chiar dacă încasările sunt fabuloase, jucătorii care vor câştiga Super Bowl LVI vor primi sume care nu se compară cu veniturile evenimentului. Astfel, fiecare membru al echipei câştigătoare va lua 150.000 de dolari, în timp ce pierzătorii se vor alege cu 75.000 de dolari.
Aceste sume vor creşte, gradual, de la an la an, astfel că în 2030, câştigătorii Super Bowl ar urma să primească 228.000 de dolari. Suma pare una mică, însă este un bonus la contractele milionare.
Los Angeles Rams a mai câştigat o singură dată Super Bowl-ul, în 1999, când a învins-o pe Tennessee Titans, scor 23-16. Echipa californiană este condusă de Stan Kroenke, patronul lui Arsenal, care are o avere estimată la 10.200.000.000 de dolari. Înainte ca NFL şi AFL să se uneaască, Rams a mai câştigat de două ori titlul, în 1945 şi 1951.
Conform Forbes, Los Angeles Rams este evaluată la 4.800.000.000 de dolari şi a intrat în portofoliul lui Stan Kroenke, în 2010. În urmă cu 12 ani, omul de afaceri american a plătit în jur de 750.000.000 de dolari pentru a achiziţiona echipa.
Cincinnati Bengals nu a mai câştigat Super Bowl-ul până acum, însă a pierdut două finale, în 1982 şi în 1989. Mike Brown este patronul echipei din 1991, când a preluat frâiele clubului după moartea lui Paul Brown, tatăl lui. Bărbatul, în vârstă de 86 de ani, are o avere estimată la 925.000.000 de dolari.
Valoarea totală a lui Cincinnati Bengals este estimată la 2.275.000.000 de dolari, fiind penultima în topul evaluărilor făcute de revista Forbes pentru actualul sezon din NFL.